امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسعه زیرساخت های فنی رسانه ملی در مراکز...
توسعه زیرساخت های فنی رسانه ملی در مراکز...

بومی سازی 2 دستگاهSNG در مرکز کرمان

مشاهده ۱۶۰
۱۴۰۰/۰۶/۰۶- ۱۴:۰۵
تعداد بازدید:160

به همت همکاران مرکز کرمان در واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای و پشتیبانی، راه اندازی دو دستگاه SNG به طور کامل بومی سازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به همت متخصصان واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای و پشتیبانی مرکز کرمان، راه اندازی دو دستگاه SNG به طور کامل بومی سازی شد تا افتخار صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌ها نصیب این مرکز و سازمان شود.

بر این اساس پس از تامین خودروی مورد نیاز و همچنین پشتیبانی‌های لازم، با توجه به نیاز خودروی SNG، بدنه آن آماده سازی و دریچه‌های لازم برای نصب کولرهای اسپیلت برای خنک کردن تجهیزات روی دیواره‌های آن نصب شد.

طراحی کلی سیستم SNG با تجهیزات کامل با قابلیت پشتیبانی از سیگنال رسانی آنالوگ و دیجیتال و برآورد تمامی تجهیزات لازم در خودرویSNG  از قبیل (محل قرارگیری دیش، آمپلی فایرها، مدولاتورها، انکودرها، دستگاه‌های خنک کننده و...)، راک بندی و نبشی کشی و طراحی و اجرای نمای داخلی اتاقک ماشین به طور کامل توسط همکاران واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای و همکاری همکاران تاسیسات مرکز صورت گرفت.

پس از کابل کشی‌های لازم برای برق، صدا و تصویر، آنتن، ارت و نصب UPS و آنتن گردان بر روی خودرو و قرار دادن تمام تجهیزات SNG و همچنین آماده سازی بستر ارتباطی بین دستگاه‌ها، تمامی مسیرها برای جلوگیری از قطعی‌های احتمالی تست شدند.

در پروژه دوم نیز که از سال 96 عملیات تدارک و ساخت واحد سیار کلید زده شده بود ابتدا کامیونت شش تنی تهیه و پس از طراحی قسمت های مختلف آن اقلام مورد نیاز خریداری شده و سپس عملیات ساخت آن آغاز شد.

طراحی این واحد نیز کاملاً توسط کارشناسان پشتیبانی فنی مرکز کرمان و با نظارت واحد ستادی انجام شد که شامل قسمت های طراحی اتاقک، طراحی نقشه‌های فنی (صدا و تصویر، برق، تأسیسات برودتی) و چیدمان تجهیزات است.

ساخت اتاقک در یکی از کارگاه‌های اتاق سازی شهر کرمان به وسیله پنل های پلی اورتان صورت گرفت و پس از آن ساخت تابلو برق، شاسی کشی فلزی درون واحد برای نصب تجهیزات فنی، کانال کشی کولر، نصب دیواره جداسازی کابین صدابردار به وسیله درب و پنجره upvc، نصب سیستم تهویه دوبل برای سیستم کولینگ تجهیزات به صورت جداگانه و سیستم سرمایشی و گرمایشی سرنشینان بصورت مستقل، دکوراسیون mdf داخلی، تودوزی سقف و دیوارها برای سبک سازی و بهبود آکوستیک، طراحی و ساخت 11 عدد براکت نگهدارنده نمایشگر و باند صدا و نیز نصب تجهیزات و سیم کشی برق و صدا و تصویر، انجام شد.

بنا بر این گزارش، این واحد سیار تلویزیونی که بر اساس تکنولوژی HD-SDI ساخته و تجهیز شده، به منظور استفاده حداکثری از فضا، سرعت و سهولت در تعمیرات، مجهز به مکانیسم آزادشونده تمامی مانیتورها و باندهای صدای سیستم مونیتورینگ است. رعایت مسائل آرگونومیکی، نصب آکوستیک و همچنین طراحی و ساخت کابین صدا با استانداردهای سازمان از دیگر نقاط قوت این پروژه محسوب می‌شود.

امتیاز شما