امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساترا از رسانه‌های مجازی فعال در طرح خیمه‌های رسانه‌ای قدردانی کرد
ساترا از رسانه‌های مجازی فعال در طرح خیمه‌های رسانه‌ای قدردانی کرد

پوشش فراگیر شعائر حسینی در دومین محرم کرونایی

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۰/۰۶/۱۰- ۰۸:۵۳
تعداد بازدید:235

ساترا در نشستی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از جمله آپارات و فیلیمو، هیئت آنلاین، آی گپ تی وی، هرمزگان تی وی، شرجی، هروتا و تله ویدئو که در محرم 1400حضوری فعال و قابل توجه داشتند قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محمد صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در این مراسم ضمن قدردانی از از رسانه‌های فعال در طرح خیمه‌های رسانه‌ای اظهار داشت: هر چند به علت محدودیت‌های ناشی از کرونا مردم در مراسم مذهبی به فضای مجازی توجه بیشتری دارند اما این علاقه‌مندی نشان داده که مشارکت در هییئت‌های مذهبی آنلاین اتفاقی نیست که با رفتن کرونا کمرنگ شود و این روند همچنان رشد خواهد داشت.

رئیس سانرا افزود: رسانه‌های صوت و تصویر بخش خصوصی در جا انداختن هیئت‌های مذهبی کاملا موفق بودند و با ارائه خدمات فرهنگی مسئولیت‌ اجتماعی خود را به خوبی انجام دادند.

وی با تأکیدبر این نکته که پلتفرم‌های داخلی کشورمان توانستند نقش اصلی خود را در محرم 1400 به خوبی ایفا کنند تصریح کرد: امیدواریم مسیر ارائه خدمات مذهبی روی سرویس‌های صوت و تصویر فراگیر با ثبات بماند.

امامیان با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی گفت: جز تعداد اندکی از هیئت‌ها که در روزهای آغازین محرم از دستورالعمل‌های بهداشتی سرپیچی کرده بودند 90 درصد هیئت‌ها این دستورات را رعایت کردند و مابقی نیز پس از تذکری که به آنها داده شد خود را مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی دانستند.

 3میلیون بازدید از هیئت مجازی در شب عاشورا

محمدرسول حاج اوقلی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا نیز در این خصوص گفت: در محرم امسال بیش از 38 میلیون بازدید از هیئت‌ها به صورت مجازی داشتیم و خوشبختانه موفق‌ترین پلتفرم‌ها برای پوشش مجازی مراسم عزاداری سیدالشهدا پلتفرم‌های داخلی بودند که این نشان می‌دهد مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم.

وی افزود: این پلتفرم ‌ها حدود هزار هیئت فعال را پوشش دادند که اوج آن در روزهای تاسوعا و عاشورا بود و بیش از 3 میلیون نفر در شب عاشورا بازدیدکننده داشتند.

مدیریت هوشمند در فضای مجازی

حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت گفت:ابتکاراتی که برای دومین محرم کرونایی تدارک دیده شد قابل تقدیر است.

وی افزود: به تعداد نفس‌ها عاشق و علاقه مند به سیدالشهدا وجود دارد و امسال با وجود پلتفرم های داخلی، هر خانه یک هیئت برای عزاداری بود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی‌با اشاره به نقش فعال هیئت‌های آنلاین تصریح کرد: پیش از این دغدغه بزرگان این بود که فضای مجازی روی فرهنگ مخاطبان اثرنگذارد اما اکنون شاهد اثرگذاری هیئت های مذهبی در فضای مجازی هستیم که نتایج پر باری به همراه داشت.

حجت الاسلام حریزاوی با قدردانی از هیئت‌های مذهبی آنلاین گفت: این پلتفرم‌ها ثابت کردند که به زیبایی در ایام مذهبی صحنه‌هایی را خلق  می‌کنند که مخاطب برای عزاداری آنها را بر  می‌گزیند.

به گفته وی این رسانه‌ها در دومین محرم کرونایی با برنامه وارد فضای مجازی شدند نشان دادند از مدیریت هوشمند در فضای مجازی برخوردارند.

 درپایان این مراسم، رئیس ساترا از رسانه‌های فعال در طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم 1400 قدردانی کرد.

امتیاز شما