امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«از سایگون تا کابل» برای بیستمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۰۹:۵۰

دفتر نمایندگی صداوسیما در لندن، برنامه «از سایگون تا کابل» را به مناسبت بیستمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر و تهاجم آمریکا و هم پیمانانش تولید کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مستند 26 دقیقه ای «از سایگون تا کابل» شکست آمریکا در سایگون ویتنام با کابل در افغانستان و غیرقانونی بودن حمله آمریکا و انگلیس به افغانستان مقایسه شده است.

در این برنامه افراد و نمایندگان گروه‌ های صلح طلب و سازمان‌ های ضد جنگ در لندن، دیدگاه‌های خود را درباره این تهاجم ویرانگر و پرتلفات انسانی بیان کردند.

همچنین در این مستند دیدگاه تظاهر کنندگان در برابر بزرگ ترین نمایشگاه جنگ افزار در اروپا در لندن، آثار مخرب جنگ های آمریکا و انگلیس در دو دهه اخیر، به ویژه حملات این دو رژیم به افغانستان و عراق و افزایش خشونت و گسترش تروریسم در سطح جهان منعکس شده است.

به منظور تهیه این برنامه تلویزیونی، گروه مستندساز دفتر صداوسیما در لندن، با خانم ویوین وست وود(Vivienne Westwood)، یکی از مشهورترین فعالان ضد جنگ در انگلیس همراه شده تا بخشی از فعالیت های اجتماعی و سیاسی وی را در مخالفت با برگزاری نمایشگاه جنگ افزار در لندن، به تصویر بکشد و دیدگاه این هنرمند هوادار صلح را به گوش مخاطبان برساند.

امتیاز شما