امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتشار کتاب «فن تدوین فیلم» در سروش

مشاهده ۱۹۳
۱۴۰۰/۰۷/۱۹- ۱۲:۳۹

انتشارات سروش چاپ دهم کتاب «فن تدوین فیلم» تألیف کارِل رایتس و گَوین میلار، با ترجمه وازریک درساهاکیان را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «فن تدوین فیلم» دست‌نامه کاربردی عالمانه‌ای است که زیر نظر کمیته منتخب «آکادمی فیلم بریتانیا» تألیف شده است و بخش اعظم آن نه دربارة نظریه تدوین، که نمونه‌ها و مثال‌های عملی فراوانی است که کارگردانان یا تدوین‌گران حرفه‌ای در کار خود با آنها روبه‌رو بوده‌اند و قدم‌ به‌ قدم با آزمون و خطا، راه خود را هموار کرده‌اند.

این کتاب جامع، که درک مطالب و آموختن آموزه‌هایش به بیش از یکبار خواندن نیاز دارد، چهار قسمت و یک پیوست دارد: تاریخ تدوین(تدوین و سینمای صامت، تدوین و سینمای ناطق)، کار تدوین(فصل‌های پرتحرّک و گفت و گودار و کمدی و...)، اصول تدوین(تدوین تصویر و صدا) و سینمای دهه‌های پنجاه و شصت میلادی(پرده عریض، فیلم مستند، موج نو، سینمای شخصی دهة شصت). کتاب اگرچه قدیمی است و بیش از پنجاه سال از تألیف آن می‌گذرد، اصولی دارد که هنوز هم در سینما حاکم و کاربردی است.

انتشارات سروش چاپ دهم این کتاب در 517 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 125.000 تومان منتشر کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما