امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

گسترش تعاملات رسانه ای با جمهوری قرقیزستان

مشاهده ۱۵۰
۱۴۰۰/۰۸/۰۵- ۱۸:۵۹

در دیدار مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی و آداخانوف، مدیرکل شبکه پیرامیدای قرقیزستان بر نقش رسانه‌ های دو کشور باهدف آشنایی و نزدیکی بیشتر دو ملت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چهارشنبه 5 آبان 1400، نشستی با حضور دکتر فهیم دانش، مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی  و آداخانوف، مدیرکل شبکه پیرامیدای قرقیزستان در سالن کنفرانس امور بین الملل برگزار شد.
در این نشست، دکتر فهیم دانش به بیان اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و اعتقادات دینی و مذهبی دو کشور پرداخت. وی این قرابت فرهنگی را سنگ بنای همکاری‌ های رسانه ای دانست و بر نقش رسانه‌ های دو کشور باهدف آشنایی و نزدیکی بیشتر دو ملت تاکید کرد.
فهیم دانش، صدا و سیما را یکی از بزرگترین سازمان‌ های رسانه ای دانست و ضمن برشمردن تعدادی از سریال های فاخر، بر ضرورت همکاری در زمینه مبادلات، تولید مشترک و همکاری در مجامع بین المللی باهدف در نظر گرفتن منافع دو کشور تاکید کرد.
مدیرکل امور بین الملل ظرفیت های متعدد دانشگاه صدا و سیما و خبرگزاری سازمان را برشمرد و تاکید کرد سازمان صدا و سیما آماده همکاری رسانه ای با جمهوری قرقیزستان در همه زمینه‌ ها است.
فهیم دانش گفتمان جمهوری اسلامی ایران را گفتمان اسلام مترقی دانست که زمینه ساز صلح و امنیت در منطقه است.
وی ابراز امیدواری کرد: یادداشت تفاهم جدید همکاری رسانه ای با تلویزیون پیرامیدا بتواند زمینه ساز گسترش همکاری‌ های مشترک رسانه ای دو کشور شود.
آداخانوف نیز در این دیدار ضمن تایید مشترکات فرهنگی و هنری بسیار بین دو کشور گفت: با وجود این همه تعاملات و اشتراکات عمیق و دیرینه نه تنها می توانیم بگوییم دو کشور به هم نزدیک هستند، بلکه برادر هستند و این احساس واقعی ماست.
مدیر کل شبکه پیرامیدای قرقیزستان ابراز امیدواری کرد؛ یادداشت تفاهم جدید همکاری دو کشور در آینده نزدیک نهایی شود و در بیشکک به امضای طرفین برسد.

امتیاز شما