امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

آموزش مسائل حقوقی و قضایی در رادیو اردبیل

مشاهده ۵۶۹
۱۴۰۰/۰۸/۱۷- ۰۸:۵۰

مجموعه رادیویی «میزان» کاری از شبکه استانی اردبیل با هدف ارتقای آگاهی مخاطبان و شناخت آنها نسبت به قوانین حقوقی و قضایی جامعه تولید و پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به دغدغه کاری و زندگی ماشینی اهمیت پیشگیری از جرایم اجتماعی در سلامت و امنیت جامعه امری غیر قابل انکار است و هر شخص برای برخورداری از احساس امنیت اجتماعی خواستار انضباط اجتماعی و احقاق عدالت در جامعه است. از همین رو «میزان» می‌کوشد مسائل حقوقی و قضایی کشور را به زبان ساده به شنوندگان آموزش دهد.

افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به مفاهیم، موضوعات و قوانین حقوقی و جزایی، روند رسیدگی مراجع ذیصلاح قضایی و در نهایت تبین حقوق شهروندی و ترویج قانون مداری، محور و هدف اصلی این برنامه است. این برنامه ضمن بیان قوانین مدنی، خانواده، جزایی و کیفری، مخاطبان را با اصطلاحات محاکم و واحدهای قضایی آشنا می‌کند. در بخشی از برنامه، کارشناس پلیس فتا درباره جرایم اینترنتی روی داده صحبت کرده و توصیه‌های لازم راگوشزد می‌کند. پاسخ کارشناسان به سؤالات مطرح شده از سوی مخاطبان که از طریق تلفن و پیامک به دست تهیه کننده رسیده است از بخش های دیگر برنامه است.

«میزان» به تهیه کنندگی فاطمه عابدی و گویندگی رباب شکرانی مقدم، دوشنبه‌ها از ساعت 13 به مدت 30 دقیقه روی آنتن رادیو اردبیل می رود.

امتیاز شما