امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادمردی «سپید جامگان» به نقل از شبکه افق

مشاهده ۳۱۸
۱۴۰۰/۰۹/۰۲- ۱۰:۱۰

شبکه افق سیما با هدف به نمایش گذاشتن تلاش های بی وقفه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، مجموعه مستند «سپیدجامگان» را در هفت قسمت روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند پزشکان و جراحانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند، روایتی متفاوت از خاطرات خود در آن زمان خواهند داشت.
امین قدمی تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند «سپید جامگان» گفت: وقتی اتفاقی مانند جنگ رخ می دهد، آدم های بسیاری را درگیر خودش می‌کند. معمولا در رسانه‌ها حضور در خط مقدم دیده می‌شود. اما وقتی که جنگ تمام می‌شود، فرصت ایجاد می‌ شود تا حاشیه‌ های جنگ را هم بینیم.
تهیه کننده مجموعه مستند «سپید جامگان» تاکید کرد: چند سال پیش همایش تخصصی پزشکی را تصویر برداری می‌کردم و آنجا پزشک هایی را دیدم که تجربه حضور در جنگ داشتند و بسیاری از مطالب پزشکی خود را به دوران حضورشان در جنگ ارجاع می دادند. همانجا جرقه ای در ذهنم ایجاد شد که مستندی تولید کنم که به روایت حضور و تجربه پزشکان در جنگ اختصاص داشته باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به سختی و شیرینی فرایند ساخت مجموعه، خاطرنشان کرد: یکی از سختی‌ های تولید این کار این بود که معمولا پزشکان پرمشغله بودند و هماهنگ کردن با آن‌ها کار سختی بود. او شیرینی‌های این کار هم ارتباط با دکتر ابوترابی، از جراحان درجه یک نجف آباد عنوان کرد که در اورژانس خط مقدم دوران دفاع مقدس حضور داشتند. قدمی، دیدار با  دکتر ابوترابی برای ساخت مستند، آن هم پیش از فوتشان را از افتخاراتی می داند که در روند تولید این اثر نصیبش شد.
قدمی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ساخت مستند با موضوع دفاع مقدس گفت: تاریخ برای امروز باید ثبت و منعکس شود. زیرا رفتارهای امروزی بسیاری از افرادی حاضر در آن زمان نیز برخواسته از همان تاریخ است که انعکاس آن به درد جامعه امروز ما می خورد و نگاه کردن به این آدم ها برای مخاطب درس بزرگی است.
علاقمندان به این مستند می‌توانند این مجموعه را دوشنبه هر هفته ساعت 20:30 و تکرار آن را روز بعد ساعت 07:30 و 13:00 از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

امتیاز شما