امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
گسترش تعاملات رسانه‌ای با رادیو و تلویزیون فنلاند
گسترش تعاملات رسانه‌ای با رادیو و تلویزیون فنلاند

گسترش تعاملات رسانه‌ای با رادیو و تلویزیون فنلاند

مشاهده ۱۹۷
۱۴۰۰/۱۰/۲۸- ۱۰:۳۲
تعداد بازدید:197

27 دی 1400، نشستی مجازی با هدف افزایش گسترش تعاملات رسانه‌ای با رادیو و تلویزیون فنلاند در امور بین‌الملل رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،در این نشست، اصغری، مدیر هماهنگی نمایندگی‌های خارج از کشور و  لنگرودی مشاور مدیر کل امور بین الملل، رضائیان رایزن سفارت کشورمان در هلسینکی با میکا اویامیس، مدیر امور بین‌الملل رادیو و تلویزیون فنلاند، به صورت مجازی دیدار کردند و در خصوص گسترش تعاملات و انتقال تجربیات و دستاوردهای رسانه‌ای بین ایران و فنلاند به گفت و گو نشستند. در این دیدار مجازی،  اصغری ضمن معرفی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا که شبکه‌ها و کانال‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی دارد و نیز برنامه‌هایی در قالب VOD شبانه‌روزی در دنیا پخش می‌کند، بر تبادل تجربیات رسانه‌ای در خصوص تهیه و تولید مشترک برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با بررسی هر چه بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه هر دو کشور ، تفاهم نامه‌ای در زمینه‌های مختلف همکاری و تبادل رسانه‌ای به امضای طرفین برسد.

وی همچنین بااشاره به محورهای این توافق‌نامه گفت: مبادله بسته‌های خبری در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، و ورزشی ، مبادله برنامه، بویژه مستند و نیز آثار فاخر مستندگونه با موضوع ایران‌شناسی به منظور آشنایی مردم فنلاند با ایران و گسترش صنعت گردشگری از اهداف اساسی این تعامل رسانه‌ای خواهد بود.

مدیر هماهنگی دفاتر خارج از کشور اظهار داشت: بررسی و امکان‌سنجی پروژه‌های مشترک رسانه‎ای از جمله تولید مشترک مستند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‎های مختلف رسانه‎ای، تبادل تجربیات فنی و فناوری‌های رسانه‌ای، برگزاری وبینارهای آموزشی، شرکت در جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی دو کشور و برگزاری نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی، می‌تواند سرآغازی مثبت برای امضاء یادداشت تفاهم‎نامه و همکاری‌های بلند‌مدت باشد.

میکا اویامیس مدیر امور بین‌الملل رادیو و تلویزیون فنلاند نیز با تأکید بر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای هر دو کشور خواهان همکاری و افزایش گسترش تعاملات رسانه‌ای و امضاء یادداشت تفاهم‎نامه بین طرفین شد. وی همچنین برگزاری اینگونه جلسات پیش از امضا یادداشت تفاهم را برای انجام توافقی جامع و دقیق تر مفید دانست.

گفتنی است  در این دیدار مجازی، از رادیو و تلویزیون فنلاند برای شرکت در هجدهمین اجلاس فناوری رسانه‎ای، که به صورت مجازی در پنجم و ششم بهمن 1400 برگزار می‌شود، دعوت شد.

امتیاز شما