امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر کمیته طرح ها و ایده‌های خلاقانه خبر داد:
دبیر کمیته طرح ها و ایده‌های خلاقانه خبر داد:

دریافت 100 طرح و ایده خلاقانه در هجدهمین اجلاس فناوری رسانه

مشاهده ۲۴۴
۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۱۱:۳۱
تعداد بازدید:244

دبیر کمیته طرح ها و ایده‌های خلاقانه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه از دریافت یکصد طرح و ایده خلاقانه در این اجلاس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهندس سید حمیدرضا حسینی مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفایی معاونت توسعه و فناوری رسانه و دبیر کمیته طرح ها و ایده‌های خلاقانه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه در گفت و گویی از دریافت یکصد طرح و ایده خلاقانه در این اجلاس خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته، همکاران حوزه فنی تهران و مراکز نسبت به ارسال طرح وایده‌های خلاقانه از طریق بستر وبگاه اجلاس اقدام کردند.

وی با بیان اینکه زمان دریافت آثار در 15 دیماه سال جاری به پایان رسید، ادامه داد: امسال بیشترین تعداد آثار ارسالی متعلق به حوزه‌های تاسیسات و رسانه‌های نوین بود که پس از اتمام مهلت ارسال آثار، کمیته‌های ارزیابی در حوزه‌های مختلف تشکیل و فرآیند ارزیابی شروع شد.

مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفایی به تشکیل هشت کمیته تخصصی در فرایند ارزیابی طرح ها و ایده‌های خلاقانه اشاره کرد و اظهار داشت: نظر به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیشتر جلسات ارزیابی به صورت مجازی برگزار شد و در برخی موارد بنا به ضرورت، جلسات ارزیابی حضوری نیز داشتیم.

حسینی اضافه کرد: کمیته‌های ارزیابی با مشارکت کارشناسان خبره سازمان در هشت بخش صدا و تصویر، رسانه‌های نوین، تاسیسات، فرستنده‌های رادیویی، فرستنده‌های تلویزیونی، سیگنال رسانی، مدیریت و پدافند غیر عامل تشکیل شده و آثار ارسالی با مشخصه‌هایی همچون میزان عملیاتی بودن طرح و ایده، میزان سودمندی برای سازمان، میزان کاهش در مصرف انرژی و یا صرفه جویی و استفاده بهینه منابع انسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیر کمیته طرح ها و ایده‌های خلاقانه، همچنین در ارتباط با برگزیدگان طرح ها و ایده‌های خلاقانه تاکید کرد: پس از جمع بندی کمیته‌های ارزیابی، آثار منتخب در دو دسته ممتاز و برگزیده به دبیرخانه اجلاس معرفی خواهند شد و در مراسم اختتامیه اجلاس از آثار منتخب تقدیر به عمل می آید.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در این دوره نیز مانند دوره‌های پیشین، اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی در بخش های مختلف اجلاس مشارکت دارد، افزود: امسال نیز به مانند سنوات گذشته، همکاران این اداره کل در این اجلاس بیش از 10 نشست در موضوعات مختلف علمی فنی رسانه ارائه خواهند داشت؛ همچنین هماهنگی آیین رونمایی از محصولات و خدمات بومی حوزه فنی رسانه توسط ریاست محترم سازمان نیز بر عهده این اداره کل است.

وی با اشاره به شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها و همچنین شعار اجلاس رفع موانع صنعت رسانه، پشتیبان تولید بومی‌گفت: امسال به پیشنهاد معاون محترم توسعه و فناوری رسانه، نشستی گفت و گو محور با موضوع مروری بر پشتیبانی و مانع زدایی صنعت فناوری رسانه خواهیم داشت که در این نشست، با مشارکت شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری رسانه و همچنین مسئولین کشوری در حوزه‌های مختلف به بررسی چالش ها و مسائل پیش روی این شرکت ها در تولید خدمات و تجهیزات بومی خواهیم پرداخت.

مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفایی در پایان خاطر نشان کرد: ادارات کل و همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه، همه ساله تلاش وافری در افزایش اثر بخشی اجلاس های فناوری رسانه دارند که جا دارد از تلاش همه این عزیزان و همکاران اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی در این خصوص تشکر ویژه داشته باشم.

امتیاز شما