امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

هدیه نوروزی شبکه زاگرس در ایام نوروز

مشاهده ۵۴۵
۱۴۰۰/۱۲/۲۳- ۰۸:۱۸

صدا و سیمای کرمانشاه با ویژه برنامه های متنوع نوروزی با مخاطبانش همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه زاگرس در آستانه سال جدید و شروع سفرهای نوروزی و با توجه به اهمیت ایمنی راه‏ ها، گزارش توصیفی و پیش بینی‌های ایام نوروز 1401با موضوع ایمنی راه‏ ها، معرفی نقاط گردشگری، بررسی و تشریح اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در خصوص مسائل و موضوعات مختلف ایام نوروز در برنامه‌های مختلف را روی آنتن می‌برد.
در برنامه‌های معمول صبحگاهی «شنه بیستون»، «خانه مهربانی»، «شوویل پر آو»، «بچه‌های زاگرس»  و «بازتاب» تلاش می‌شود در خصوص سفرهای نوروزی، ایمنی راه‌ها، معرفی اماکن گردشگری و اماکن مذهبی و یادمان‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

همچنین برنامه زنده «بازتاب» تا پیش از تحویل سال جدید با دعوت از مسئولان مختلف استانی درخصوص آمادگی نهادها و سازمان‌های مختلف استانی برای سفرهای نوروزی تلاش می‌ کند، اقدامات، آسیب ها و موارد لازم را بررسی و تحلیل کند. این برنامه با دعوت از مسئولان کادر درمانی با توجه به شیوع ویروس کرونا موارد مورد نظر و شیوه نامه‌های بهداشتی را تبیین و تشریح می‌کند.

ویژه برنامه تحویل سال نیز با عنوان «چاووری وهار» از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روی آنتن می رود. این برنامه شامل آیتم های نمایش عابر بانک، کلیپ طنز بازیگران، گزارش معرفی استان‌های کرمانشاه و آداب و رسوم درایام نوروز، گزارش از بیمارستان‌های سطح استان است. این ویژه برنامه برای 14 روز تعطیلات نوروز تولید می‌شود. برنامه «چاووری وهار» به صورت زنده استودیویی پخش می‌شود. این برنامه شامل آیتم های کلیپ طنز، دوربین مخفی، آرزوهای مردم، گزارش سیاه و سفید، پلی بک گروه ناشنوایان و گزارش خانواده شهدا است.

 همچنین برنامه «خانه مهربانی» که در این ایام به صورت ویژه پخش می‌شود، شامل آیتم های تغذیه سالم، ورزش در خانه، نمایش خانواده سعادت، باغبانی، هنر و دعوت از زوج های موفق در زمینه پزشکی، کارآفرینی و ...است.

سریال طنز «مه زرا» به تهیه کنندگی محمد سهرابی و کارگردانی امیر لشکری در 17 قسمت 45 دقیقه ای و در قالب طنز اجتماعی در ایام نوروز روی آنتن شبکه زاگرس می رود.

برنامه «آمدبهار» نیز ویژه تحویل سال شامل آیتم های موسیقی‌های باکلام و بی کلام مناسب، مسابقه برنامه سال 1400 دریک جمله، آیتم مهمترین اتفاقات سال 1400 آیتم آداب دعای تحویل سال، طنزهای نمایشی تولیدی و آرشیوی بارویکرد پایان سال و آغاز سال نو، آیتم گفت و گو با هنرمندان عرصه موسیقی کرمانشاه و ... نیز از این شبکه پخش می‌شود.

«جشن گلها» ویژه برنامه صبح نوروز با آیتم هایی همچون نمایش های طنز تولیدی و آرشیوی، ارتباط با پلیس راه، هلال احمر و سایر ادارات خدمات رسان به مردم در ایام نوروز، سین هشتم، گزارش و ارتباط با گزارشگران سایر مراکز و نیز شهرستان‌ها و ارتباط با گزارشگران افتخاری، آیتم گلگشت به منظور معرفی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی و طبیعی استان و... روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «نوبهار» (عصربهار) نیز با آیتم های نمایش های طنز، ارتباط های رادیویی درخصوص کرونا، پلیس، انتقال خون و... موسیقی‌های متنوع محلی و مناطق گوناگون ایران، ارتباط با گزارشگران مراکز مختلف با هدف آوردن حال و هوای نقاط گوناگون کشور به برنامه و... روی آنتن می رود. 

برنامه «نوروز آبادی» نیز در ایام نوروز به منظور شناخت میراث ماندگار فرهنگی و آداب و رسوم نوروزی روستانشینان تولید می‌شود. در این برنامه گزارشگر ضمن معرفی روستاهای مختلف، به روستاهای  استان سر می زند و آداب و رسوم خاص هر منطقه را از زبان اهالی روستا جویا می‌شود و سنت های بومی هر روستا در ایام نوروز معرفی خواهد شد.

امتیاز شما