امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

جهاد تبیین در اولویت کار شبکه‌های استانی است

مشاهده ۴۱۳
۱۴۰۱/۰۲/۱۹- ۱۴:۱۷

سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی گفت: جهاد تبیین یکی از اولویت‌های شاخص فعالیت شبکه‌های استانی در دوره جدید مدیریت سازمان صدا و سیماست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیین ویژه گرامیداشت عملیات غرور آفرین «بازی دراز» همزمان با چهل و یکمین سالروز انجام این عملیات با حضور دکتر محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌ها، عباس فاطمی  رئیس مرکزسیمای استان‌ها ، حمید رضا زندی مدیر کل فضای مجازی استان‌ها، افشین امیری مدیر کل مرکز کرمانشاه و برخی از مسئولان کشوری و لشکری در صدا و سیمای این استان برگزار شد.
دکتر محمد مهدی رحمتی در این مراسم با اشاره به همکاری نزدیک ارتش و سپاه در اجرای عملیات بازی دراز اظهار کرد: در این عملیات رزمندگان ما موفق شدند این ارتفاعات حساس و استراتژیک را از اشغال دشمن بعثی و متجاوز آزاد کنند، جایی که نقطه آغاز تغییر معادلات نظامی‌بین دو طرف بود.
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان در طول دهه‌های اخیر به ویژه در دوران کنونی افزود: همیشه باید مراقب تحریف باشیم و جهاد تبیین را در اولویت و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و در این بین رسانه ملی می‌تواند با به تصویر کشیدن رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، یاد وخاطره آن‌ها را گرامی داشته و مهم تر از همه، اهداف و آرمان‌هایشان را به نسل امروز منتقل کند.
عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها هم در سخنانی با اشاره به جانفشانی‌های جوانان این کشور در این منطقه خاطر نشان کرد: حضور با شکوه مردم نشان می دهد که آنها پای آرمان‌هایشان ایستاده اند . و بازی دراز جریانی از 41 سال پیش شروع وتاکنون جاری است و امید است همچنان شاهد پیروزی بر دشمنانی که می خواهند سرزمین ما را اشغال کنند وما را ازاهدافمان دور سازند باشیم.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن براهمیت برنامه ریزی مناسب  شبکه‌های استانی برای روایت درست از واقعیت های هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.
در ادامه افشین امیری مدیر کل مرکز کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: همکاران این مرکز تلاش زیادی کردند تا عملیات بازی‌دراز به خوبی برای نسل امروز تبیین شود همچنین در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت نیز شاهد تولیدات متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف در مرکز کرمانشاه هستیم.
گفتنی است ارتفاعات بازی دراز یادآور فتح الفتوح ارتش و سپاه در اردیبهشت سال ۶۰ و در عین حال نماد غربت و اوج افتخار جبهه‌های غرب کشور است.
این منطقه با قله‌های بلند، شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از مناطق حساس غرب کشور و استان کرمانشاه به شمار می‌رود که در مثلث قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب واقع شده و با توجه به تسلط کافی بر منطقه، دشمن بعثی در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی از آن برای دیده‌بانی استفاده می‌کرد.
همه ساله در آغازین روزهای اردیبهشت ماه و با حضور کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور، آیین بزرگداشتی در ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود و امسال هم بعد از دو سال وقفه به خاطر شیوع کرونا، مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور زائرانی از سراسر کشور برگزار و همزمان با این مراسم، یادواره شهید والامقام علی اکبر شیرودی و آیین افتتاح اردوهای راهیان نور کشور هم برگزار شد.
این مراسم به همت معاونت امور استان‌ها، بسیج سازمان و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به صورت زنده از شبکه‌های استانی، سراسری‌ و برون مرزی روی آنتن رفت.

امتیاز شما