امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از پوستر نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع)

مشاهده ۵۶۹
۱۴۰۱/۰۵/۲۴- ۱۰:۴۸

از پوستر نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) در کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طی آیینی با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه،  محمد عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه، خدا پرست دبیر نوزدهمین اجلای بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی امور استان‌های رسانه ملی و مسئولان ارشد استان و روسای کمیته‌های استانی نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، از پوستر این اجلاس رونمایی شد.
در این مراسم آیت الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهارداشت: میزبانی از نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی برای استان ما یک افتخار است. پیرغلامان امام حسین علیه السلام که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان دین نبوی تلاش می‌کنند، باید تجلیل شوند.
وی برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین حسینی را یک فرصت بی بدیل برای معرفی ظرفیت های کرمانشاه توصیف کرد و گفت: همه ی ما موظفیم که در برگزاری مطلوب این همایش اهتمام داشته باشیم.
مهندس امیری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اظهار داشت: پیرغلامان امام حسین(علیه السلام) عمر پربرکت خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده اند و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان این فرهنگ در چند دهه گذشته فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده اند و امروز ما این افتخار رو داشتیم در بیت امام جمعه محترم  رسما" از پوستر این اجلاسیه رو نمایی کنیم .
همچنین وی افزود: در طراحی این پوستر، گنبد یکی از تکایای شهر کرمانشاه که نماد و المان شهر هست و بیشتر عنوان نماد عزای امام حسین ( علیه السلام)  و یاران وفادارش شناخته میشه ، لحاظ شده است.
استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش‌های آیینی مذهبی، بقاع متبرکه و امامزادگان تکایا و حسینیه‌ها خاطرنشان کرد :  میزبانی از روضه خوانان امام حسین علیه السلام افتخاری بزرگ برای کرمانشاهیان است تا ارادت و دلدادگی عاشقان اباعبدالله الحسین را به ایران اسلامی معرفی کنیم. وی افزود: همه ارگان‌ها و نهادها دست به دست هم بدهند تا این اجلاس را هرچه باشکوه تر برگزار کنند.
لازم به ذکر است این همایش  قرار است در اوایل شهریور ماه سال جاری به مدت سه روز به میزبانی کرمانشاه برگزار گردد.

تصاویر

امتیاز شما