امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تقویت بخش خبری صداوسیمای مرکز لرستان:
تقویت بخش خبری صداوسیمای مرکز لرستان:

احداث دفتر خبری شهرستان الیگودرز با امکانات استودیوی تلویزیونی

مشاهده ۴۰۱
۱۴۰۱/۰۵/۰۳- ۱۵:۴۷
تعداد بازدید:401

با حضور محمدباقر درویش امیری مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت توسعه و فناوری رسانه و با همراهی مدیران ستادی این اداره کل و شیروی ریاست مرکز صدا و سیمای مرکز لرستان و همچنین خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از مراحل ساخت استودیوی تلویزیونی الیگودرز بازدید بعمل آمده و مقرر شد این استودیو در کمترین زمان ممکن تکمیل، تجهیز و راه اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در همین راستا خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بیان داشت: در تمام دنیا صدها شبکه به شکل های مختلف ضد ایران فعالیت دارند، اما در کشور ما تنها صدا و سیما در خط مقدم مقابله با استکبار است، بنابراین لازم است صدا و سیما را تقویت کنیم.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز سیاست ما تقویت صدا و سیما است، اظهار داشت: احداث استودیوی تلویزیونی الیگودرز در راستای تقویت صدا و سیما است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: راه اندازی استودیوی تلویزیونی یکی از مطالبات شهروندان الیگودرزی است تا سهم بیشتری از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان داشته باشند.
همچنین در این بازدید مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت توسعه و فناوری رسانه در سخنانی گفت: این پروژه در دو مرحله مناقصه به پیمانکار واگذار شد و امیدواریم بتوانیم بخش ساختمانی را در زمان تعیین شده تکمیل کنیم و پس از تکمیل بخش ساختمانی، برای تجهیز استودیو نیز اعتبار لازم را تامین خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این دفتر خبری با مساحت دو هزار و ۲۰۰ متری دارای یک باب استودیوی تلویزیونی است افزود: با راه اندازی استودیوی تلویزیونی الیگودرز امکان پخش زنده برنامه از طریق فیبر نوری در شهرستان وجود دارد. گفتنی است، طی این بازدید، شیروی مدیر کل صدا و سیمای لرستان نیز طی سخنانی بیان کرد: با راه اندازی این استودیو هر لحظه می توانیم با شهرستان، شبکه‌های استانی و سراسری ارتباط برقرار کنیم.
شیروی ادامه داد: با راه اندازی این واحد، طبق الگو و ساختاری که از سوی سازمان تصویب و ابلاغ می‌شود حوزه خبری شهرستان تقویت می‌شود. همچنین پس از تکمیل و راه اندازی ساختمان و ابنیه بر اساس استانداردهای معاونت توسعه فناوری رسانه، استودیوی تلویزیونی الیگودرز از طریق فیبر نوری به مرکز استان وصل خواهد شد.
مدیر کل صدا و سیمای لرستان گفت: این استودیو یک منبع ورودی سیگنال به شبکه استانی و کشوری است و به نوعی می توان آن را پدافند غیر عامل برشمرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل و راه اندازی استودیوی تلویزیونی الیگودرز این شهرستان سهم بیشتری از اخبار استان را به خود اختصاص می دهد.

امتیاز شما