امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

با «انارستان»، سالم تر زندگی کنیم

مشاهده ۴۲۷
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۳:۲۳

برنامه «انارستان» از برنامه‌ های خاص شبکه افق سیماست که با محور طب سنتی و نگاه به پزشکی مدرن، با حضور متخصصان طب ایرانی ، به ارائه راهکارهای عملی برای مقابله با بیماری‌ ها و زندگی سالم می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «انارستان» از کارشناسان طب سنتی دعوت می‌‌کند به سئوالات مردم در زمینه طب سنتی ایرانی پاسخ دهند و آنها را با توانمندی‌های گسترده و بعضاً پنهان طب ایرانی آشنا کنند.

علی خواجه تهیه کننده «انارستان» گفت: این برنامه مبتنی بر سلامت جسم و جان است که هفت فصل آن تاکنون به روی آنتن شبکه افق رفته است.

وی افزود: محتوای برنامه مبتنی بر سلامت جسم و جان خواهد بود که محوریت آن مثل فصل‌های گذشته انجمن ملی تغذیه سالم است که با شبکه ای از اساتید فعال و بدنه ی نخبگانی که ارتباط دارد، سعی در تهیه محتوای دقیق و صحیح  از منابع درست و توسط کارشناسان توانمند جمع آوری می‌کند و از بین آن‌ها بهترین شان را خلاصه و برداشت می‌کند و در قالب بخش های بین برنامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: «انارستان» دو بخش اصلی دارد . بخش گفت و گو که رویکرد اصلی، بیماری محور است و عارضه‌هایی که بینندگان  با آن مواجه هستند در اولویت قرار دادیم که در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرد. هدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش عمومی مردم در حوزه سلامت با تکیه بر منابع و آموزه‌های طب سنتی است بخش دوم هم از میان برنامه‌هایی تشکیل شده است.

تهیه کننده برنامه« انارستان» خاطرنشان کرد: در این فصل سعی کردیم دانش عمومی را بیش تر تخصصی کنیم تا مردم در حوزه مراقبت از خود در زمینه سلامت جسمی و روحی به آگاهی‌های بیشتری دسترسی داشته باشند.

خواجه ادامه داد: «انارستان» حدود یک سال  و نیم است که با مترجم ناشنوا به روی آنتن می رود که بازخوردهای خیلی خوبی هم در این مدت گرفتیم و در فضای مجازی هم بازدید زیادی داشته است.

میثم لطفیان سردبیر، «انارستان» را یک برنامه سلامت محوردر قالب مجله پزشکی توصیف می‌کند که به طب سنتی می‌پردازد و هدف آن پیشگیری از بروز بیماری است و  راه‌های مقابله را با درمان‌های  ساده ارائه می‌کند.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی تولید برنامه «انارستان» این است که مردم اطلاعات درست، موثق و کارشناسی‌شده درباره طب ایرانی - اسلامی را از منبعی قابل اعتماد کسب کنند.

سردبیر «انارستان» تصریح کرد: ما در این برنامه سعی کردیم به روز و منطبق با نیاز مردم برنامه سازی کنیم.

لطیفیان با اشاره به این که مهمانان از اساتیدی هستند که سال ها در طب سنتی تجربه دارند، گفت: این اساتید از دانشکده طب سنتی انتخاب می‌شوند و دفتر طب ایرانی وزراتخانه به ما معرفی کردند که مورد تایید هستند.

در حالی که ما متون علمی و پزشکی ایرانی بسیار غنی و پرباری داریم که آنها را مرجع و منبع قرار می‌دهیم؛ در واقع از کارشناسان درخواست کرده‌ایم برای اطمینان خاطر مردم حتماً به منابع مطالبی که ذکر می‌کنند، اشاره کنند.

ما در «انارستان» هر روز به یک بیماری می‌پردازیم و سعی می‌کنیم در هر فصل ، درباره بیماری‌هایی که مربوط به آن فصل است، بیش تر آگاهی رسانی کنیم.

یکی از ویژگی‌های برنامه «انارستان» این است که کنار موضوعات اصلی که به آنها پرداخته می‌شود، مسائلی همچون سبک زندگی، خواص دمنوش‌ها، تغذیه سالم و… نیز در آن مطرح می‌شوند که دغدغه و سؤال مردم است.

«انارستان» شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 به صورت زنده از شبکه افق تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما