امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برقراری روابط ایران و عربستان به نفع مردم ایران است

مشاهده ۳۱۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۲- ۱۴:۰۴

دکتر عباس مقتدایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه "جوان ایرانی سلام" رادیو جوان درباره روابط ایران با عربستان گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عباس مقتدایی گفت: عربستان یقین دارد، اگر بخواهد موانع و مشکلات خود را در منطقه حل کند، حتما باید همکاری ایران وجود داشته باشد.
دکتر عباس مقتدایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با واکنش کشورهای همسایه و منزوی شدن رژیم صهیونیستی، نسبت به احیای روابط ایران و عربستان خاطرنشان کرد: بخاطر دارید مخصوصا در آمریکا به ویژه در دوران ترامپ، فشارهای زیادی  را برای  ایران ایجاد کردند و هم پیمانان منطقه ای امریکا نیز تلاش کردند در همین جهت پیش بروند. برهم خوردن روابط ایران و عربستان در طی یک رخداد که می توانست خیلی ساده تر حل وفصل  شود، عملا  تحت تاثیر نفوذ بیگانگان قرار داشت.
عباس مقتدایی در ادامه اضافه کرد: در حاضر که روابط در حال شکل گیری است، عملا دو کشور در سطح  سیاسی با همدیگر همکاری می‌کنند و در اینجا، احساسات منفی بهبود پیدا خواهد کرد. ما به سمت اعتماد متقابل پیش  خواهیم رفت، تغییر موقعیت ها اتفاق خواهد افتاد و روندهای جدیدی شکل خواهد گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر مهم ترین تحول روابط خارجی را بخواهیم در پایان سال 1401 ذکر کنیم، قطعا همین موضوع برقراری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور خواهد بود. عربستان نیز به این یقین رسیده است، قدرت ایران به گونه ای است که اگر آنها در منطقه بخواهند موانع و مشکلات خودشان را حل کنند، حتما باید همکاری ایران وجود داشته باشد.
عباس مقتدایی تصریح کرد: مردم ایران در ماه‌های گذشته خیلی قوی عمل کردند، مخصوصا در راهپیمایی 22 بهمن مشارکت داشتند و دست رئیس جمهور را پر کردند. رئیس جمهور محترم قبلا هم اعلام کرده بود که قصد دارد، سیاست همسایگی در دیپلماسی را محور قراردهد و همچنین  نگاه به آسیا نیز داشته باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما با حضورمان در سازمان شانگهای، ارتباط ما با چین، روسیه، هند و بعضی از کشورهای مهم دیگر که کشورهای نو ظهور نام دارد، در منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، منطقه آسیای میانه قفقاز توانستیم فعالیت های دیپلماتیک خودمان را گسترش دهیم و این سیاست های دکتر رئیسی و دولت سیزدهم، مجلس یازدهم که در حال همکاری هستند، انشاالله در حال جواب دادن است.

امتیاز شما