امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

برپایی غرفه IRIB R&D در سمپوزیوم برودکست دیجیتال 2024

مشاهده ۱۷۳
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۱۱:۳۰

سمپوزیوم برودکست دیجیتال (DBS) یکی از رویدادهای سالانه و مهم اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا–اقیانوسیه (ABU) است که به تازگی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این رویداد شامل کنفرانس، کارگاههای آموزشی و نمایشگاه صنعتی به منظور ارائه آخرین فناوریها، دستاوردها و خدمات صنعت رسانه از سراسر جهان است.

با همت کارشناسان اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی، غرفه IRIB R&D در نمایشگاه امسال نیز برپا شد. این غرفه همه ساله مورد بازدید و استقبال کارشناسان و مدیران فنی و فعالین حوزه رسانه از سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد. این رویداد می تواند زمینه ساز مناسبی برای تعامل و همکاری با تمام اعضای ABU و سایر شرکتهای خارجی شرکت کننده در نمایشگاه باشد تا از این پتانسیل با توجه به شرایط تحریم ها، جهت تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان و یا ارایه محصولات شرکتهای دانش بنیان داخلی به اعضای ABU استفاده نمود.

امسال این رویداد (DBS 2024) با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد که اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی در غرفه خود به ارایه پروژه‌ها و محصولات فنی سازمان با محوریت دو پروژه: تبدیل گفتار به گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی “AI Voice Conversion” و کدک صوتی براساس هوش مصنوعی “MFCC-GAN Audio Codec” پرداخت. این دو پروژه نمونه‌هایی از کاربردهای هوش مصنوعی در زمینه رسانه هستند که می توانند کیفیت و تنوع صوت را افزایش دهند.

امتیاز شما