امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر تولیدات غیرنمایشی مرکز سیمرغ:
مدیر تولیدات غیرنمایشی مرکز سیمرغ:

یار و همراه شبکه‌ها خواهیم بود

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۰۹:۱۰
تعداد بازدید:159

مدیر تولیدات غیرنمایشی مرکز سیمرغ با اشاره به اینکه برای مناسبت‌های پیش رو نیز در حال برنامه‌ریزی با شبکه‌ها هستیم گفت: تمام تلاشمان این است باری را در حوزه برنامه‌های مناسبتی از روی دوش شبکه‌ها برداریم. مرکز سیمرغ در آینده یار و همراه شبکه‌ها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید فضل‌الله شریعت‌پناهی طی گفت‌وگویی که در حاشیه آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان در هفته گذشته با خبرنگار هفته‌نامه صداوسیما داشت، با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که تولیدات سیمرغ به‌شکل جدی به‌ پخش می‌رسند اظهار کرد: سه برنامه «عروسک‌خوانی» از شبکه کودک، «نامیرا» از شبکه نسیم و «هموطنز» از شبکه دو سیما از تولیدات ویژه مرکز برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بودند.

وی افزود: تولیدات سیمرغ به حد خوبی رسیده که شماری از آنها اکنون نیز در جدول پخش قرار دارد و شماری دیگری بعد این ایام از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و نسیم روی آنتن می‌روند.

 وی افزود: یکی از مأموریت‌های ما از ابتدای تأسیس سیمرغ این بود که به کمک شبکه‌ها بیاییم و برنامه‌های موردنیازشان را تولید کنیم. در قالب‌های مختلف مستند، گفت‌وگومحور، مستندمسابقه و مسابقه تولیداتی داشتیم و در آینده بسیار نزدیک در هر شبکه یک تا دو برنامه برای پخش خواهیم داشت.

شریعت‌پناهی با اشاره به اینکه برای مناسبت‌های پیش رو نیز در حال برنامه‌ریزی با شبکه‌ها هستیم افزود: تمام تلاشمان این است باری را در حوزه برنامه‌های مناسبتی از روی دوش شبکه‌ها برداریم. به نظرم می‌رسد مردم در آینده بیشتر با مرکز سیمرغ در شبکه‌ها آشنا شوند.

 وی افزود: برنامه‌های بعدی مرکز سیمرغ با یک تبلیغ مناسب قبل پخش شروع می‌شود که هم مخاطب آشنا بشود و هم اینکه ما بتوانیم در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغ برنامه‌ها را انجام دهیم. مرکز سیمرغ در آینده یار و همراه شبکه‌ها خواهد بود و از طرح‌هایی که مصوب کردند حتماً در تولید حمایت می‌کند.

مدیر تولیدات غیرنمایشی مرکز سیمرغ در پاسخ به اینکه در سال 1403 چه میزان تولیدات مرکز شما افزایش پیدا می‌کند گفت: یک بخش از کار ما رصد شبکه‌هاست که ببینیم چه برنامه‌هایی نیاز دارند، حدس ما بر این است 20 تا 30 درصد تولیدات شبکه‌ها را امسال ما انجام بدهیم. در وهله اول تمرکزمان روی محتوای خوب است و در وهله دوم یک تیم با تجربه و حرفه‌ای که بتوانیم تهیه‌کنندگی کار را به او بسپاریم.

شریعت‌پناهی در پاسخ به اینکه امسال جذب مخاطب را در رسانه ملی چطور دیدید افزود: نوروز و ماه مبارک رمضان امسال در حوزه نمایشی و هم در حوزه غیرنمایشی اتفاقات خوبی رخ داد، به این دلیل که رسانه توجه ویژه‌ای روی داشته‌های خودش داشت. برای نمونه «نون خ» که بیننده‌ها یک حضور ذهنی قبلی از آن داشتند و مردان آهنین که در فصل‌های قبلی‌اش نیز مورد توجه قرار داشت سرلوحه کار قرار گرفت و مثبت بود.

وی اضافه کرد: بهره گرفتن از مجریان خوب و حرفه‌ای در شبکه‌های مختلف، نظیر فرزاد حسنی در شبکه نسیم جزء محاسن کار بود و بازهم جای کار دارد. باید فضایی را فراهم کنیم تا همه آنهایی که در سازمان به جایی رسیدند و مخاطبی جذب کردند در رسانه ملی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و اینگونه سلایق گوناگون مخاطبان را پوشش دهیم

امتیاز شما