امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی و نتایج قابل پیش‎بینی

مشاهده ۲۰۸
۱۳۹۸/۱۱/۱۵- ۱۴:۳۹

نشست فوق‎العاده سازمان همکاری اسلامی (OIC) با موضوع طرح صلح «معامله قرن» در عربستان سعودی برگزار شد از این رو نتایج قابل پیش‎بینی این اجلاس در برنامه «میزگرد سیاسی» (انداز جهان) از کانال اردوی شبکه سحر ارزیابی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این اجلاس که در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو برگزار شد در انتها با صدور بیانیه‎ای مبنی بر رد طرح صلح خاور میانه موسوم به «معامله قرن» به کار خود پایان داد.
در این بیانیه بر نادیده گرفته شدن حداقل حقوق و آمال مردم فلسطین و همکاری نکردن اعضا بر اجرای این طرح صلح تاکید شد. میثم عباس زیدی کارشناس مسائل سیاسی حاضر در استودیوی برنامه از تهران به بیان مواضع قاطع و شفاف جمهوری اسلامی ایران با توجه به حضور نداشتن نماینده‎ای از کشورمان در این اجلاس برای مخاطبان کانال اردو سخن می‌گوید.
همچنین از نروژ حیدر حسین کارشناس مسائل بین‎الملل به صورت تلفنی به نقش و همراهی برخی از کشورهای عربی مثل امارات متحده عربی و بحرین در هماهنگی کامل با عربستان سعودی و طرح صلح خاور میانه اشاره می‎کند.
«میزگرد سیاسی» (انداز جهان) سه‎شنبه پانزدهم بهمن، ساعت 19:30 به وقت تهران با اجرای مهدی شرافت و تهیه‎کنندگی علیرضا مهدوی، روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می‎رود.

امتیاز شما