امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«گوندم فلسطین» در کانال آذری شبکه سحر

مشاهده ۱۳۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۴- ۱۴:۴۵

بیست و پنجمین برنامه «گوندم فلسطین» با موضوع رویدادهای فلسطین از کانال آذری شبکه جهانی سحر پخش شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شروع برنامه «گوندم فلسطین» به زبان ترکی ماهها قبل از عملیات طوفان الاقصی و نسل کشی جدید رژیم اشغالگر قدس، نشان از شناخت ماهیت موضوع فلسطین و سطح اهمیت آن نسبت به موضوعات پیرامونی است.

با توجه به بمباران رسانه ای و جولان اطلاعاتی رسانه‌های همسو با رژیم صهیونیستی در منطقه، پوشش کانال آذری شبکه سحر و همسایگان ترک زبان ایران، لازم بود نسبت به افشاسازی ماهیت صهیونیسم و پشت پرده پروژه‌های محبوب سازی رژیم در لایه اول و لزوم اقدامات عملی مسلمانان در مقابل جنایتهای رژیم اسرائیل در لایه دوم و برنامه‌های مشخص حضور صهیونیستها در جمهوری آذربایجان و ترکیه و منطقه قفقاز و آسیای میانه به بهانه تجارت، پروژه‌های اقتصادی، انرژی، کشاورزی، فناوری، اطلاعاتی و ... اقدام کرد.

از این رو برنامه «گوندم فلسطین» برای همذات پنداری بهتر و عمق بخشی به مخاطبان صرفا با کارشناسان ترک در استانبول، تولید و در روزهای سه شنبه از کانال آذری در بخش سیاسی در ساعت ۲۰ و ۳۰ پخش می‌شود.

علی رغم اینکه رسانه‌های ترکیه نسبت به نسل کشی رژیم اسراییل در غزه حساس اند اما در زمینه عمق بخشی و اینکه چرا بخش اعظمی از اقتصاد اسرائیل از طریق ترکیه و جمهوری آذربایجان تامین می‌شود، سکوت می‌کنند.

 برنامه «گوندم فلسطین» این خلا را به نحو شایسته پوشش می دهد و موضوع فلسطین را نه از نگاه دو دولت بلکه از نگاه اعتقادی و غیرمشروع بودن اسرائیل و همچنین نفوذ در ساختارهای بین المللی، رسانه ای، اقتصادی و ... مورد بررسی قرار می دهد.

حسین اتام تهیه کننده برنامه در این رابطه گفت:" این آغاز یک دوره جدید است. امروز مبارزه با صهیونیسم یک مبارزه جهانی است. برخورد تند مردم ترکیه علیه رژیم اسرائیل باعث شد باکو و حامیان اسرائیل در آنجا یک گام به عقب بردارند. از این نظر پخش برنامه فلسطین از استانبول پیام مهمی‌برای همگان است."

امتیاز شما