امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناس حرکات اصلاحی در گفتگو با رادیو ورزش آموزش داد
کارشناس حرکات اصلاحی در گفتگو با رادیو ورزش آموزش داد

ورزش تقویت پاها

مشاهده ۴۸۳
۱۳۹۹/۰۳/۱۹- ۱۴:۱۶
تعداد بازدید:483

برنامه «گلخونه» امروز با حضور مربی و کارشناس حرکات اصلاحی به ارائه چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات پایین تنه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ آنچه در ادامه می خوانید آموزشی است که اسماعیل خرسنددل در این برنامه رادیو ورزش ارائه داد:

۱-  دو بطری کوچک پر از آب یا دمبل سبک را بصورت ضربدری در بغل بگیرید و وزن بالاتنه را روی پاها بیندازید. آرام زانوهای خود را تا زاویه 45 درجه خم کنید و سپس صاف نمائید. توجه کنید که بالاتنه شما به جلو نیاید.

۲-  در حالی که ایستاده اید و وزنه‌ها همچنان بصورت ضربدری در اختیارتان قرار دارد؛ پاها را کمی‌بیش از عرض شانه‌هایتان باز کنید. حال یکبار زانوی پای راستتان را به آرامی خم و سپس باز کنید. بعد زانوی پای چپتان را خم و راست نمائید.

۳-  بروی زمین بنشینید؛ زانوهای خود را خم کنید. یک بطری آب کوچک را بین گودی کف پاهای خود نگه دارید. می توانید دستهای خود را از پشت تکیه گاه خود قرار دهید. حالا بطری آب را با کمک پاهای خم شده خود به بالا و پایین ببرید. این تمرین علاوه بر تقویت پاهای شما به تقویت عضلات شکم و لگن شما هم کمک می‌کند.

۴-  شما می توانید تمرین قبلی را در حالت درازکش انجام دهید. بطوری که در حال حفظ بطری آب ما بین کف پاهای خود به آرامی و بدون ضربه زدن زانوهای خود را خم و راست نمائید. با این تمرین عضلات چهارسرران، پشت ران، ساق پا و شکم و لگن بهتر تقویت می‌شوند.

انجام این حرکات سخت نیست. بنابراین می توان با برنامه ریزی خوب هر بار پس از ورزش به انجام تعدادی از حرکات اصلاحی بپردازید.

برنامه "گلخونه" با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با هدف ایجاد و تقویت انگیزه برای بهبود وضعیت سواد حرکتی در نهاد خانواده ساعت ۱۰ هر روز به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش با اجرای اختر زورقچیان و شهریار شهریاری تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما