امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو فرهنگ در سالروز زلزله بم از ایرج بسطامی یاد می‌کند

مشاهده ۱۸۲
۱۴۰۰/۱۰/۰۵- ۱۰:۴۸

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز یکشنبه ۵ دی ماه در سالروز زلزله بم، قطعه «می جوانی» استاد ایرج بسطامی را تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» یکشنبه 5 دی، در سالروز درگذشت ایرج بسطامی در زلزله بم، قطعه «می جوانی» پخش و بررسی می‌ شود.
این قطعه را زنده یاد ایرج بسطامی خوانده و آهنگسازی آن را محمد میرنقیبی بر روی شعری از میرزا ابوالقاسم محمد نصیر شیرازی برعهده داشته و کوروش متین آن را تنظیم کرده است.
ایرج بسطامی یکم آذر ۱۳۳۶ هجری خورشیدی در شهرستان بم کرمان دیده به جهان گشود. وی دوره کودکی خویش را با تشویق پدر و پدربزرگش در راه فراگرفتن آواز و نواختن سازهای گوناگون گذراند و در نوجوانی به منظور یادگیری کامل این فن نزد عمویش، یدالله بسطامی نوازنده چیره دست کرمان رفت و با سبک استاد عبدالله خان دوامی از استادان برجسته موسیقی اصیل ایران آشنا شد و در ادامه و در سن ۲۲ سالگی به جرگه شاگردان محمدرضا شجریان پیوست.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را یلدا احتشامی‌، با گویندگی مریم واعظ پور تهیه می‌کند که ساعت ۱۲:۲۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.



امتیاز شما