امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «رهنمون» رادیو فرهنگ؛
در «رهنمون» رادیو فرهنگ؛

نگاهی به بازارپردازی فرهنگی از محرم

مشاهده ۲۰۸
۱۴۰۲/۰۵/۰۴- ۱۰:۳۸
تعداد بازدید:208

برنامه «رهنمون» امروز چهارشنبه ۴ مرداد با طرح این سوال که آیا از مناسک محرم در عرصه‌های بازارپردازی فرهنگی بهره برداری می‌شود؟ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه حمیدرضا ولیان به عنوان کارشناس مجری با کارشناسان مختلف این حوزه درباره وجوه بهره برداری از مناسک محرم در عرصه‌های بازار پردازی فرهنگی گفتگو می‌کند.  جلال الدین صفایی تولید کننده محصولات آیینی و مذهبی ‌و دکتر محمد امین بهزاد نسب، پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی و استاد دانشگاه امام حسین در «رهنمون» این هفته به بحث درباره چگونگی بازارپردازی فرهنگی از محرم در می‌پردازند.

فرهنگستان ادب و زبان فارسی عبارت Cultural Merchandising را به عبارت بازارپردازی فرهنگی برگردان کرده که به مفهوم زنجیره‌ای از محصولات فرهنگی با محوریت شخصیت یا مفهوم فرهنگی است. محصول فرهنگی تک ساحتی نیست و‌ اثر بخشی‌های متفاوتی نیز دارد و شخصیت های واقعه عاشورا و داستان آنها ظرفیت بالایی در بازارپردازی فرهنگی دارند. در بازارپردازی فرهنگی، یک شخصیت بر اساس محصول محوری، ویژگی‌هایی دارد که می تواند در شقوق مختلف حوزه صنایع فرهنگی باز طراحی شود. در این برنامه پیرامون فرصت های فرهنگی محرم، رابطه محرم با بازارپردازی فرهنگی، شیوه‌های بهره برداری فرهنگی از مناسک محرم در بازارپردازی فرهنگی ‌و نقش فعالان فرهنگی در بازارپردازی فرهنگی مناسک محرم، همچنین نقش دستگاه‌های فرهنگی خصوصا شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاستگذاری و ساماندهی بازارپردازی فرهنگی برای بهره برداری از مناسک محرم صحبت می‌شود.

برنامه «رهنمون» را به تهیه کنندگی مریم مقدسی چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوید. این برنامه از پایگاه ایرانصدا و رادیوفرهنگ پخش تصویری دارد.

امتیاز شما