امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع):
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع):

زنان عامل کلیدی وجود مجلس قوی برای ریل‌گذاری مسیر پیشرفت کشور

مشاهده ۱۴۸
۱۴۰۲/۱۰/۲۳- ۱۱:۲۵
تعداد بازدید:148

مینو اصلانی با تأکید بر اینکه نیازمند یک مجلس پرانگیزه برای راهبری و ریل‌گذاری مسیر پیشرفت کشور هستیم، بیان کرد: مشارکت زنان در مجلس و تبیین شرایط برای سایر اقشار موجب می‌شود جامعه به حرکت در بیاید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی نقش سیاسی انتخاباتی زنان در جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت افزایش مشارکت در انتخابات اسفندماه و با حضور دکتر مینو اصلانی استاد دانشگاه، کارشناس مسائل سیاسی و رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مدرسه حکمرانی شهید مطهری به روی آنتن رفت.

مینو اصلانی حضور و مشارکت زنان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور یک حضور مثال‌زدنی است، گفت: این اعتماد و اطمینان وجود دارد که در نظام جمهوری اسلامی و جایگاهی که مجلس شورای اسلامی‌ برای ریل‌گذاری‌های پیشرفت کشور دارد، حضور زنان مورد تأکید قرار دارد. زنان در شکل‌دهی مجلسی کارآمد بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان این موضوع که مجلس شورای اسلامی در ایران یک نقش حاشیه‌ای ندارد، عنوان کرد: مجلس در ایران نقشی محوری، تعیین‌کننده و بسیار اثرگذار در مراتب مختلف پیشرفت کشور دارد. در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته، مجالس نقش فرمایشی و حاشیه‌ای دارند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر ضرورت تبیین نقش اثرگذار و مهم مجلس شورای اسلامی در ریل‌گذاری کشور اظهار کرد: در صورت انجام این مهم، قطعاً یکی از زمینه‌های مشارکت جدی و حضور مردم از جمله بانوان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تنوع قومیت‌ها در ایران بیان کرد: این تنوع قومیتی در مجلس نیز ظهور و بروز دارد. این تنوع قومیتی در مجلس نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ تمامی اقوام توجه دارد و همه آنها در مجلس تأثیرگذار هستند. زنان با حضور خود می‌توانند مجلسی توانمند را شکل دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو حضور زنان در مشارکت سیاسی و انتخابات را حضور خانواده دانست و گفت: حضور زنان موجب برانگیختن انگیزه‌ها برای مشارکت بیشتر در انتخابات می‌شود. اگر زنان مشارکت جدی در مجلس داشته باشند، می‌توانند جامعه را در انتخاب هدایت کنند تا افراد درست و مناسب از بین تمام کاندیداها انتخاب شوند؛ زیرا خانم‌ها عموماً در رصد افراد و شرایط دقیق‌تر هستند.

وی یکی از ویژگی‌های زنان را روایتگری آنها عنوان و اظهار کرد: زنان به‌خوبی می‌توانند روایت گر بسیار دقیقی از صحنه انتخابات باشند و کارکرد جریان‌های سیاسی و افراد حاضر در عرصه انتخابات را تبیین کنند که این مسئله می‌تواند موجب هدایت جامعه به یک انتخاب دقیق شود. اینکه افراد چه نقاط ضعف و قوتی دارند و چه حضور چه جریان‌هایی جنبه صوری دارد توسط بانوان می‌تواند مورد رصد قرار گیرد.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مدرسه حکمرانی شهید مطهری بر وجود یک مجلس قوی برای ساخت ایران قوی تأکید و اظهار کرد: حضور نسل جوان به‌ویژه دختران جوان می‌تواند چنین مجلسی را ایجاد کند که نتیجه آن برای کشور بسیار چشمگیر خواهد بود؛ تقویت ثبات منطقه‌ای یکی از مهم‌ترین دستاوردهای وجود مجلس قوی با حضور بانوان است.

اصلانی افزود: با وجود مجلس قوی و ثبات منطقه‌ای ایران، می‌توانیم مجالس کشورهای دیگر را راهبری کنیم و سطح قانون‌گذاری ارتقا پیدا کند. مباحث تقنینی قوی در کشور داریم که بسیاری از کشورها محتاج این مسئله هستند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه نیازمند یک مجلس پرانگیزه برای راهبری و ریل‌گذاری مسیر پیشرفت کشور هستیم، بیان کرد: بانوان می‌توانند تحلیل درستی داشته باشند که چه کسانی چنین مجلسی را رقم بزنند. مشارکت زنان در مجلس شورای اسلامی و تبیین شرایط برای سایر اقشار موجب می‌شود جامعه به حرکت در بیاید و بتوانیم آینده بسیار بهتر و روشن‌تری را رقم بزنیم.

وی با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات به‌عنوان یک ضرورت برای تقویت اراده ملی اظهار کرد: زنان در راس این حرکت قرار دارند و می‌توانند با حضور خود، مشارکتی حداکثری را رقم بزنند و این کار را در تمام سطوح چه خانواده و چه جامعه انجام دهند تا شاهد یک مشارکت گسترده در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی‌ باشیم.

امتیاز شما