امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
علیرضا اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو:
علیرضا اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو:

آمریکا توان باز کردن جبهه جدید منطقه‌ای را ندارد

مشاهده ۱۱۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۱۲:۲۹
تعداد بازدید:116

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به ناتوانی امریکا در باز کردن جبهه‌های جدید تأکید کرد که امریکایی‌ها باید بدانند در اعلام عدم درگیری با ایران، آن‌ها نیستند که همواره تعیین‌کننده بوده و حرف آخر را می‌زنند!

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  علیرضا اسلامی در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است جبهه‌ای جدید به روی منطقه باز شود، گفت: امریکا اعلام کرده بود جبهه‌ای ندارد تا به اوکراین ارائه دهد؛ ولی امروز اسرائیل نیز اضافه شده و اگر بخواهند جبهه‌ای جدید هم باز کنند، چندین بعد و ضلع خواهد داشت که یکی از آن‌ها یمن و عراق است و اگر ایران هم وارد جریان شود، موضوعی دیگر پدید می‌آید.

وی افزود: نجبا و نیروهای مردمی عراق نیز آمریکا را مورد حمله قرار داده بودند و اگر جبهه‌ای جدید برای امریکا باز شود، در کنار بحران‌های داخلی این کشور فشاری مضاعف وارد خواهد کرد.

اسلامی‌با بیان این که ایران با وجود توقیف کشتی نفتکش امریکایی ولی باز هم وارد این معرکه نشده است، گفت: برای امریکا سخت است که در چند جبهه بجنگد؛ چون از پس هزینه‌های اوکراین و اسرائیل برنیامده است.

وی افزود: بعید است که امریکا بخواهد پیش روی کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو با اشاره به اعلام امریکا نسبت به عقب‌نشینی از تایوان گفت: جبهه‌ای دیگر نیز در کره باز شده و لذا امریکا در چند جبهه درگیر است و اگر خود را برای نیروهای یمنی هم هدف قرار دهد، بسیار نادان خواهد بود.

از طرفی امریکا در منطقه پایگاه‌های دارد که آن‌ها نیز در معرض خطر خواهد بود و این که به ایران اعلام می‌کند قصد درگیری با شما را نداریم چون می‌خواهد از بروز یک جنگ دیگر جلوگیری کند؛ ولی امریکایی‌ها همیشه تعیین‌کننده نیستند و چه‌بسا شرایط به‌گونه‌ای باشد که ایران نیز بخواهد وارد صحنه شود و جبهه‌های کنونی کافی نباشد و در این صورت کار سخت‌تر می‌شود.

اسلامی‌ با بیان این که بعید است امریکا بخواهد چند جبهه جدید را برای خود باز کند، افزود: امروز انگلیس هم وارد میدان شده که این هم اشتباه بزرگ دیگری بوده است؛ ولی تا کنون خود را در کناری پنهان کرده بود؛ ولی برخی می‌گویند انگلیس در دام امریکا افتاده است و لذا انگلستان نیز اشتباهی دیگر کرده تا خود را هدفی برای مقاومت قرار دهد.

وی اضافه کرد: فضای مردمی در امریکا و انگلیس علیه اسرائیل سنگین و عظیم است و در طول ۱۰۰ روز اخیر نیز درگیری‌ها ادامه داشته و این هم نکته مهمی است و اگر بخواهیم بحث‌های حقوقی را نیز بدان اضافه کنیم، به دادخواست افریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌رسیم و این تریبون حقوقی و جهانی هم مهم است.

اسلامی خاطرنشان کرد: حزب‌الله نیز بارها به اسرائیل حمله کرده و شهدایی هم داده است؛ ولی شرایط لبنان با شرایط عراق و یمن فرق دارد؛ چون گروه‌های دیگر در لبنان وجود دارند و حزب‌الله یکی از آن‌ها می‌باشد و اعلام هم کرده‌اند که خطوط قرمز‌شان چیست!

این کارشناس حوزه منطقه افزود: حزب‌الله امکانات و موشک‌های جدید دارد و لذا عملیاتِ جدید برای اسرائیلی‌ها سخت خواهد بود.

امتیاز شما