امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مسائل غرب آسیا:
کارشناس مسائل غرب آسیا:

آمریکا در پی عقب نشینی یک سویه جبهه مقاومت است

مشاهده ۱۷۰
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۱۳:۳۰
تعداد بازدید:170

رضوانی در مصاحبه‌ای کوتاه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد که آمریکا در پی عقب نشینی یک سویه از طرف جبهه مقاومت است ولی ایران و دیگر کشورهای مقاومت این مسئله را نخواهند پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سلمان رضوی در مصاحبه با برنامه رویداد با اشاره به سخنرانی شب گذشته دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: مبارزه یمن با عربستان و ائتلافی که علیه یمنی‌ها شکل گرفته بود زبان زد عام و خاص است و جدا از این، کلیپ‌های بسیاری درباره مبارزه یمنی‌ها وارد فضای رسانه‌ای شده بود و از طرفی توانمندی نظامی و موشکی و پهپادی و نیروی انسانی انصارالله را شاهد هستیم و همین امر باعث می‌شود که بسیاری حمله اخیر امریکا را جدی تلقی نکرده‌اند.

وی با بیان این که حمله آمریکا تاثیری بر راهبرد یمنی‌ها نداشته و ندارد، گفت: بعد از این حملات آمریکا، یمن مجدد به ناو امریکا حمله کرده و تاکید کرد خون ما از فلسطینی‌ها رنگین تر نیست و همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم و تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که چنین حملاتی در قالب موشک تاثیری در اراده یمنی‌ها ندارد.

رضوی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در عراق و حماس و جهاد و نیز سوریه‌ای‌ها به اقتضای منافع خود تصمیم می‌گیرند و حمایت ایران به معنای دیکته کردن تصمیمات و دستورات نیست و با توجه به این دستور کار کلی، یمن نیز تصمیم مجزا می‌گیرد.

وی افزود: آمریکا با توجه به تاثیر ایران بر جبهه مقاومت می‌خواهد که یمنی‌ها فیتیله حملات را پایین بکشند ولی پاسخ منفی است و از این رو امریکا باید با فشار بر اسرائیل جنگ را خاتمه دهد ولی این‌ها می‌خواهند عقب نشینی یک طرفه صورت گیرد و اسرائیلی‌ها به کشتار و تخریب خود ادامه دهند.

امتیاز شما