امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول:
نماینده سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول:

تأثیر خروج از لیست سیاه FATF منوط به اقتصاد داخلی ایران است

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۴- ۰۷:۲۷
تعداد بازدید:144

محمد آقا قوام با بیان اینکه تأثیرات خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف بر اقتصاد کشورمان به شرایط اقتصاد داخلی مربوط می‌شود، گفت: اگر یک کشور قوی باشیم و از موضع ضعف و التماس وارد نشویم، خروج ایران از این لیست می‌تواند به اقتصاد کمک کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص «اف‌ای‌تی‌اف» و اقتصاد ایران با دکتر محمد آقا قوام نماینده سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد آقا قوام در پاسخ به این پرسش که حذف نام ایران از فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف اهمیت دارد یا خیر، گفت: در یک پاسخ کلی باید گفت بله اهمیت دارد؛ زیرا اف‌ای‌تی‌اف یک نهاد غیردولتی است که بخشی از کشورهای دنیا در آن عضو هستند.

وی با بیان اینکه تمام اهداف و سیاست‌های این نهاد در مجموعه‌ای بیش از ۵۰ استاندارد و توصیه بین‌المللی قرار داده شده است، اظهار کرد: این سازمان بین دولتی نمی‌تواند کشورها را تحریم کند اما اگر کشورهایی در لیست سیاه این نهاد قرار گیرند و با توصیه‌های آن مخالفت کنند، در مظان اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم قرار می‌گیرند.

نماینده سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول بیان کرد: اگر کشورها استانداردهای اف‌ای‌تی‌اف را نپذیرند، این نهاد، کشورهای مذکور را در لیستی تحت عنوان ریسک زیاد قرار می‌گیرد و به تمام کشورهای دیگر دنیا اخطار می‌کند که تجارت با این کشورها ریسک بالایی دارد.

قوام در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه تأثیرات خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف بر اقتصاد کشورمان به شرایط اقتصاد داخلی مربوط می‌شود، گفت: اگر یک کشور قوی باشیم و از موضع ضعف و التماس وارد نشویم، خروج ایران از این لیست می‌تواند به اقتصاد کمک کند. به گزارش نهادهای بین‌المللی رشد صنعتی ایران بسیار پیشرفت کرده است و از نظر صدور نفت رشد زیادی داشته است که این موارد می‌تواند در اقتصاد و در نتیجه خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف اثرگذار باشد.

امتیاز شما