امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون اسبق سازمان توسعه تجارت:
معاون اسبق سازمان توسعه تجارت:

برخی مقررات خلق‌الساعه داخلی، یار تحریم‌ها و دشمن کشور هستند

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۲/۱۱/۰۴- ۱۳:۱۵
تعداد بازدید:153

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با ابراز تأسف از اینکه برخی قوانین و مقررات موجب دامن به تحریم‌ها در داخل کشور شده است، بیان کرد: با ایجاد مقررات خلق‌الساعه، اقداماتی انجام داده‌ایم که به ضرر کشور و به کمک تحریم‌های غرب بوده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ظرفیت‌های کشور در مواجهه برای رفع تحریم‌ها با کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی معاون اسبق سازمان توسعه تجارت به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با تصریح بر اینکه تحریم باعث ایجاد محدودیت‌های تجاری شده است، گفت: حداقل طی ۱۲ سال گذشته، روزبه‌روز تعداد تحریم‌ها بیشتر و حلقه محاصره کشور بیشتر و تنگ تر شده است و طبیعتا گرفتاری‌هایی برای تجار ایجاد کرده است.

وی تحریم‌ها را باعث محدودیت‌هایی دانست که موجب کندشدن روابط تجاری با کشورهای دیگر خواهد شد و اظهار کرد: تحریم موجب شده است ایران با تعداد کشورهای محدودتری تجارت شده است و همچنین باعث افزایش هزینه‌های تجاری کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شود. حتی معاملات و تجارت ایران با کشور عراق که همسایه ایران است، ۲۴ درصد هزینه‌های اضافی برای تجار ایجاد کرده است.

معاون اسبق سازمان توسعه تجارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با ابراز تأسف از اینکه برخی قوانین و مقررات موجب دامن به تحریم‌ها در داخل کشور شده است، بیان کرد: با ایجاد مقررات خلق‌الساعه، اقداماتی انجام داده‌ایم که به ضرر کشور و به کمک تحریم‌های غرب بوده است. بعضی وقت‌ها احساس می‌کنم اساساً متوجه نیستیم تجارت کشور در چه شرایطی قرار دارد.

وی با بیان اینکه روزبه‌روز تجارت به سمت فضای مجازی سوق داده می‌شود، اظهار کرد: در محیط مجازی از امکانات بیشتری برای تجارت می‌توان استفاده کرد؛ اما شاهد فیلترینگ از یک سو و از سوی دیگر فروش فیلترشکن هستیم.

کرمانشاهی با اشاره به اختلافاتی که در انتخابات اتاق بازرگانی ایجاد شد، تأکید کرد: فارغ از اینکه چه کسانی مقصر هستند، نیازمند انسجام بیشتر و تعامل، همکاری و همدلی هستیم تا مشکلات را حل‌وفصل کنیم؛ زیرا سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل تحریم‌ها سخت‌تر شده است.

امتیاز شما