امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسلامی در رادیو گفت‌وگو:
اسلامی در رادیو گفت‌وگو:

نامزدها نسبت به تخلفات تبلیغاتی توجیه شدند

مشاهده ۱۰۵
۱۴۰۲/۱۱/۰۷- ۰۹:۰۳
تعداد بازدید:105

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مصاحبه‌ای کوتاه با رادیو گفت‌وگو از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای نامزدهای انتخابات خبر داد و ابراز امیدواری کرد این روند موجب کاهش تخلفات انتخاباتی شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن اسلامی در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو با اشاره به ابلاغیه جدید انتخاباتی که دسترسی بیشتری در امر تبلیغات به نامزدها می‌دهد، گفت: داوطلبان مرحله تأیید صلاحیت را از ناحیه هیئت نظارت دریافت کردند و جلساتی توجیهی برای آن‌ها صورت گرفت و نسبت به تفاوت انتخابات امسال با گذشته توجیه شدند.

وی با اشاره به تخلفاتی نظیر تبلیغ زودهنگام یا مصادیق خریدوفروش رأی گفت: این موارد در قانون جدید به‌صراحت آمده و داوطلب از این امور منتفع شده و جلساتی آموزشی هم برگزار می‌شود تا شبهات پاسخ داده شود.

اسلامی از شکل‌گیری ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خبر داد و افزود: در سطح کشور تخلفات آن‌چنانی نداریم و موارد محدودی وجود داشته. از طرفی امسال دستگاه‌های اجرایی پای‌کار آمده و صداوسیما بیشتر در حوزه‌های انتخابیه فعال شده است.

وی افزود: پیام‌رسان‌های داخلی با هماهنگی وزارت ارتباطات در هر حوزه انتخابیه بستری را برای نامزدها فراهم کرده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی هم موظف هستند امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار ستاد‌های بررسی استانی قرار دهند و بر اساس جدول‌بندی، خدمانی رایگان در اختیار نامزدها قرار می‌دهیم که شامل سالن‌های ورزشی یا اجتماعات می‌شود.

اسلامی‌ به رادیو گفت‌وگو گفت: اگر ضرورت حضور مردم هم شکل گیرد، مانعی ندارد و نامزدها می‌توانند خود و برنامه‌هایشان را ارائه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد فرهنگ‌سازی خوبی در این راستا شکل گیرد تا شاهد آسیب‌های کمتری در این دوره از انتخابات باشیم.

امتیاز شما