امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های بزرگداشت عطار نیشابوری در رادیو فرهنگ

مشاهده ۸۷
۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۰۷:۳۵

رادیو فرهنگ به مناسبت ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری؛ برنامه‌های «هفت کوچه»،و «سی مرغ از سیمرغ» را با موضوع گرامیداشت این عارف و شاعر روانه آنتن می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امروز شنبه ۲۵ فروردین به نام عطار نیشابوری نام گذاری شده است، برهمین اساس برنامه «هفت کوچه» در این روز به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از ساعت ۹ صبح ویژه بزرکداشت عطار نیشابوری ‌با اشاره به بیتی از مولانا جلال الدین بلخی در ستایش عطار که «هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم» پخش می‌شود.

همچنین ویژه برنامه ای گفت وگو محور با عنوان«صدای بال سیمرغ» از ساعت۱۵:۰۰ به تهیه کنندگی مریم مردانی از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ پخش می‌شود. در این برنامه با اساتید ادبیات درباره نمادشناسی شعر عطار ، آثار و‌ سبک این شاعر گفتگو می‌شو‌د. همچنین از رویدادهای مرتبط با روز بزرگداشت عطار نیشابوری اطلاع رسانی خواهد شد.

ویژه برنامه «از سی مرغ تا سیمرغ» مجموعه برنامه ای نفیس و گنجینه ای ارزشمند با هنرمندی بزرگان و صداهای تا همیشه ماندگار دوبله ی ایران، است که ساعت ۲ بامداد پخش می‌شود. این برنامه خوانش ابیات منطق الطیر عطار نیشابوری در قالب روایی_نمایشی است. منطق الطیر منظومه‌ای از عطار نیشابوری و از برجسته‌ترین آثار عرفانی در ادبیات جهان است که آنرا در سطح مثنوی مولوی می دانند. فرید الدین ابوحامد محمد ( عطارنیشابوری)، ازشاعران وعارفان نامی نیمه‌ دوم سده‌ ششم ونیمه‌ اول سده‌ هفتم هجری است و محل تولد او در کَدکَن ازتوابع نیشابور است. عطّارشاعری توانا وعارفی دانا بود که حقایق رابه سرعت درک می‌کرد و با زبانی روان، اشعارش را به نظم در می آورد.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ۵۸۵ کیلوهرتز شنیدنی است.

امتیاز شما