در نوروز سال 1400 معاونت فضای مجازی برای ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای مجازی، با ایجاد و برجسته کردن # هشتک سفر نرویم و اطلاع رسانیهای گسترده از نکاتی که باید به ان ها در زمینه سفر توجه شود در پیشگیری از بیماری کرونا و کنترل شیوع ان مشارکت خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اداره کل انتشار در آستانه نوروز، با توجه به تداوم شیوع کرونا، ویژه فعالیت های مختلفی را برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف پیشگیری از آسیب ها، پیامدها و گسترش ویروس منحوس کرونا آغاز کرده است. یکی از این فعالیت ها که با طراحی عکس نوشت، اینفوگرافی و انتشار گسترده در شبکههای اجتماعی همراه است شامل
ایجاد و برجسته کردن «هشتک # به سفر نرویم »بهمنظور تشویق هموطنان به خودداری از رفتن به سفرهای نوروزی (برای حفظ سلامت خود و دیگران و کمک به کادر درمان) و «هشتک # سفر مسوولانه » درباره سفرهای ضروری، میشود.
اطلاع رسانی در زمینه تبعات و عواقب سفرهای داخلی و به ویژه خارجی در شرایط کرونا؛ کسب اطمینان از سلامت اعضای خانواده پیش از سفر؛ لزوم مراجعه سریع به پزشک در صورت مشاهده علائم کرونا در هر مرحله از سفر؛ عدم رهاسازی زبالهها با توجه به احتمال آلوده بودن به ویروس کرونا و مبتلا کردن دیگران؛ دقت بیشتر در رعایت نکات بهداشتی هنگام سوختگیری، استفاده از سرویسهای بهداشتی و مسافرت با وسایل نقلیه عمومی؛ استفاده از خوراکیهای بستهبندی شده و ضدعفونی کردن آنها پیش از مصرف؛ استفاده از روشهای آنلاین پرداخت عوارض سفر به منظور کاهش احتمال انتقال ویروس
؛ تاکید بر استفاده از وسایل شخصی و ظروف یکبار مصرف و پرهیز از بهکارگیری وسایل مشترک و اجتناب از چادر زدن بخش دیگری از فعالیت های ایم معاونت را در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تشکیل میدهد.
همچنین تولیدات طنز برای ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی از طریق همکاری با واینرها، تولید پادکست و وی سی درخصوص پیامدهای سفرهای خارجی به ویژه با توجه به شیوع گونههای جهش یافته ویروس کرونا در برخی کشورها، تشویق مردم به زیارت نیابتی و از راه دور به وسیله معرفی سایتها و اپلیکیشنهای حرمها و اماکن متبرکه، و تولیدات ویدئویی به منظور یادآوری بهبود اوضاع کرونایی در ابتدای سال 99 به دلیل رعایت نکات بهداشتی، بخش های دیگری از فعالیت های اداره کل انتشار معاونت فضای مجازی در دومین نوروز کرونایی است.