امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب «شیوۀ طراحی 1» به چاپ پانزدهم رسید

مشاهده ۲۴۵
۱۳۹۹/۱۲/۲۵- ۰۹:۳۳

چاپ پانزدهم کتاب «شیوۀ طراحی 1: ویژۀ هنرجویان رشته گرافیک» نوشته محسن وزیری مقدم در انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معمولاً طراحی را تمرین اولیه برای تهیۀ تابلوهای رنگی تصور می‌ کنند، در حالی که طراحی زبانی است که هنرمند ادراک و اندیشۀ خود را مستقیماً به‌وسیله آن بیان می‌کند. میل به طراحی از کودکی در انسان پدیدار می‌شود. این ابزار بیان، مثل هر زبان دیگر دستوری دارد و این دستور ظاهراً از زمان بشر اولیه تا امروز تغییری نکرده است. خط، لکه‌ ها و علامات در زبان طراحی، همان نقش کلمات در دست نویسنده را دارند. طراح با دست خود خطوط و نشانه‌های مجردی را بر صفحۀ کاغذ می‌نشاند و از راه آن با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.

استاد محسن وزیری‌مقدم از اولین فارغ‌التحصیلان دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و از پیشگامان هنر مدرن در ایران، در جلد اول کتاب «شیوۀ طراحی» مقدمات این هنر را به علاقه مندان می‌آموزد. در این جلد، پس از معرفی ابزارهای طراحی و کاربرد هر یک، انواع خط را مطرح می‌کند. سپس به طراحی طبیعت و طراحی انسان و مسئلۀ پرسپکتیو می‌پردازد و دست آخر نمونه‌های طراحی 17 تن از استادان نقاشی جهان را ارائه و تحلیل می‌کند. جلد دوم این کتاب مکمل جلد نخست است.

 چاپ پانزدهم این اثر در 432 صفحۀ خشتی، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 120000در انتشارات سروش منتشر شد.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند.. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

امتیاز شما