امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور تأکید کرد:
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور تأکید کرد:

مردم با وجود مشکلات و سختی‌ها درصحنه انتخابات حضورداشته باشند

مشاهده ۴۰۵
۱۴۰۰/۰۳/۰۶- ۰۰:۵۹
تعداد بازدید:405

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های قانونی تبلیغات نامزد‌های سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت گران‌قدر ایران به‌خوبی با جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه آشنا هستند و می‌دانند که امروز ایران جایگاه ویژه‌ و اقتدار بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دادستان کل کشور با بیان این مطلب افزود: این جایگاه مرهون دو مؤلفه مهم است. مؤلفه اول حضور و پشتوانه مردمی و درصحنه بودن است و مردم از اولین روزهای حرکت این انقلاب تا به امروز همراه نظام بودند.

وی مؤلفه دیگر را نقش بی‌بدیل رهبری امام راحل در دهه اول پیروزی انقلاب و پس‌ از آن رهبری‌های مقام معظم رهبری چه در مسائل داخلی و چه در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانست و گفت: تصویر این نقش را در رهبری این کشتی در دریای متلاطم می‌توان دید و امیدواریم این پرچم به دست صاحب اصلی و حقیقی انقلاب سپرده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جلوه‌های حضور و پشتوانه مردمی‌برای نظام، حضور در مرحله انتخابات به‌ویژه انتخاب ریاست جمهوری است که مردم با انتخاب خود سکان مدیریت کشور را به مدت 4 سال به دست فردی که از طرف شورای نگهبان اصلح شناخته‌شده است می‌سپارند.

دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: هر چه حضور مردم درصحنه برای انتخاب باشکوه‌تر و پرجمعیت‌تر باشد قطعاً بر اقتدار و پشتوانه مردمی‌بودن این نظام می‌افزاید؛ ازاین‌رو چه مردم داخل کشور و چه ایرانیان خارج از کشور در روز ۲۸ خرداد با انتخاب اصلح مدیریت کشور را به فردی بدهند تا با پشتوانه مردمی مشکلات جامعه را حل کرده و یا به حداقل برساند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) و توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره انتخابات متذکر شد: در تمام این بیانات و توصیه‌ها بر حضور در انتخابات و نقش سرنوشت‌ساز آن تأکید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به اهمیت این حضور ادامه داد: ممکن است ما در درون خانه خود و در درون کشور با برخی از مسائل و مشکلات و ضعف مدیریت‌هایی مواجه باشیم، چه‌بسا نسبت به برخی از مسائل و ضعف مدیریت‌ها هم گله‌مند باشیم که البته گله‌مند بودن و اعتراض داشتن به کاستی‌ها حق هر شهروندی است، اما تأکید می‌کنم هیچ‌یک از این اعتراضات یا گله‌مندی‌ها نباید ما را از حضور درصحنه انتخابات بازبدارد.

وی تصریح کرد: گله و اعتراض به‌جای خود اما حضور ضروری است چراکه دنیا شاهد جریان انتخابات است و امیدوارم مردم عزیز با حضور پرشور خود درسی به آنان که باید بیاموزند بدهند و تکلیف خود را ادا کنند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: البته مسئولان امر نیز تکلیف دارند که تمام توان خودشان را در مسیر رفع مشکلات به کار بگیرند و امیدواریم مردم با انتخاب اصلح زمینه را برای رفع مشکلات فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به جایگاه حقوقی نامزدها، آن‌ها را در جایگاهی مهم دانست و گفت: قطعا شأن نامزدهای عزیز بالاتر از آنی است که در مدت‌زمان انتخابات بخواهند تخلفی کنند.

وی خطاب به افرادی که تأیید صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، گفت: برای افرادی که خود را آماده سکان‌داری کشور کرده‌اند تأکید می‌کنم افرادی که در ستاد این بزرگواران و یا هواداران آن‌ها حضور دارند باید از هرگونه تخلف خودداری کنند تا شاهد انتخابات سالم و بدون تخلف باشیم.

دادستان کل کشور در پایان اظهار کرد: البته وظیفه دستگاه قضائی بر آن است تا بر سلامت انتخابات رصد کامل داشته باشد تا اگر خدای‌نکرده درجایی تخلفی انجام شد با آن برخورد کند.

امتیاز شما