امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه برگزاری نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی و تولید دو سریال فاخر در کرمانشاه

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۰/۰۶/۱۸- ۱۱:۲۴

آیین امضای تفاهم‌نامه برگزاری نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی و سریال 26 قسمتی «من و سردار» با محوریت ایثار و شهادت با حضور بازوند، استاندار کرمانشاه و فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها و رحمتی، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی و جمعی از مدیران و اصحاب رسانه در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم، افشین امیری، مدیرکل صداو سیمای کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زوار کربلا بوده و مردمان این استان افتخار خادمی زائران عتبات عالیات را داشته‌اند، افزود: امروز تفاهم‌نامه برگزاری نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به منظور اعتلای مقام شامخ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تبیین آیین‌های تکریم و توسل به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همسو با منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از نهضت‌های بیداری اسلامی در کشور‌های مسلمان و حفظ وحدت و انسجام جهان اسلام منعقد شد. امیری همچنین گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای دیگر ساخت و تولید سریال فاخر «من و سردار» در 26 قسمت 45دقیقه‌ای در خصوص هشت سال دفاع مقدس با موضوع ایثار و شهادت و یک سریال طنز نوروزی دیگر از امروز کلید زده شد.

فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما هم گفت: کرمانشاه را باید با پهلوانی‌ها، ایثارگری‌ها و خوبی‌هایی که جوانان این مرز و بوم خلق کرده اند، به ملت ایران نشان داد. فاطمی‌به حمایت‌های خوب استاندار کرمانشاه در برپایی دومین جشنواره‌ی پویانمایی و ساخت سریال «نون خ» اشاره کرد و افزود: با ایجاد این تفاهم نامه می توان در قالب درام و داستان خصلت پهلوانی مردم کرمانشاه را به خوبی به نسل‌های بعد انتقال داد.

رحمتی، رئیس بسیج رسانه ملی هم گفت: میزبانی اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی ارادت می‌خواهد و از آنجایی که آغاز و پایان جنگ در استان کرمانشاه بود و افتخار آفرینی‌های مداوم در سال‌های دفاع مقدس نشانگر حماسه‌های حسینی است و از سویی شهر کرمانشاه، شهر تکایا و امام زاده‌ها است، بهترین گزینه برای این میزبانی به شمار می آید.

بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) فرصتی ارزشمند برای بهره مندی از این اجلاس معنوی است و مورد استقبال گسترده مردم قرار خواهد گرفت. بازوند، ضمن تشکر از حمایت و مساعدت های دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما و معاون امور استان‌های این سازمان در برگزاری جشنواره پویانمایی و حضور مدیر سیما و دیگر تلاشگران این عرصه در استان گفت: کرمانشاه بعد از زلزله شرایط سختی را پیش رو داشت و این جشنواره شادی و نشاط را به استان و مناطق زلزله زده آورد که در سال 98 کار بسیار بزرگ و قابل تقدیری بود.

در ادامه فاطمی، مدیرکل سیمای استان‌ها و رحمتی، رئیس بسیج رسانه ملی به همراه مدیر کل، قائم مقام و رئیس بسیج صدا و سیمای کرمانشاه با خانواده شهید فریدون کریمی جزری، تصویربردار و از شهدای رسانه که در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند، دیدار و با اهدای لوحی از مادر این شهید بزرگوار قدردانی کردند.

در پایان نیز از محل پیش تولید سریال طنز نوروزی 1401 بازدید کردند. در این بازدید امیری، مدیر کل کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جاذبه‌ها و ظرفیت های فراوانی دارد که همواره همکاران تولید سعی کرده اند، در تولیدات فاخر از این ظرفیت ها استفاده کنند و در این بین سریال «مزرعه» نیز که یک سریال 13 قسمتی است، به نوعی به تولیدات کشاورزی در قالب طنز می‌پردازد.

در این بازدید، فاطمی، مدیرکل سیمای استان‌ها هم ضمن تشکر از انتخاب فضای زیبا برای ساخت این سریال افزود: امید است که این سریال به درستی تصویرگر زیبایی‌های طبیعت این خطه و از سویی بیانگر مسایل و مشکلات زندگی مردم در قالب طنز باشد. فاطمی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش و کوشش همکاران، این سریال نیز همچون سریال «نون خ» موفق باشد و از شبکه‌های سراسری نیز پخش شود.

 

تصاویر

امتیاز شما