امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیین ویژه مردم کرمانشاه در ربیع الاول و هفته وحدت در قاب برنامه های مختلف

مشاهده ۳۹۳
۱۴۰۰/۰۷/۱۴- ۰۹:۱۲

صدا و سیمای کرمانشاه همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و هفته وحدت برنامه های ویژه ای را روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «رسول وحدت» ویژه برنامه رادیو کرمانشاه در سالروز میلاد فخر کائنات محمد مصطفی(ص) است که به صورت زنده به مدت 180دقیقه از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی و نویسندگی فاطمه حیدری مشهور، گویندی حدیث مظفری و سیوان سهرابی همراه با  گزارش های احسان مرادی تولید می‌شود. ارتباط تلفنی زنده با مراکز (کردستان، مهاباد و گلستان)، گزارش از شهرستان‌های اهل سنت پاوه، روانسر و جوانرود، پویش خلق محمدی، مباحث کارشناسی کوتاه در خصوص تبیین وحدت و نقش وحدت در جامعه اسلامی امروز، استفاده از کارشناسان اهل تسنن برای تبیین سیره پیامبر و فضایل اخلاقی ایشان، معرفی آداب و رسوم مردم استان در روز میلاد پیامبر(ص)، استفاده از ظرفیت رادیو نما، میان برنامه‌های کوتاه، موسیقی‌های متنوع، تلفن و پیامک و بخش های طنز تولیدی و آرشیوی از بخش های مختلف ویژه برنامه «رسول وحدت» است.

«آیینه دار» دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که از ساعت 17 تا 19 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی مصطفی شکربیگی، نویسندگی سودابه جمشیدی، گویندگی فرزانه رنجبری و برومند کاظمی و گزارشگری نسیم دشتی کیا در قالب مصاحبه با عوامل برنامه‌های طنز و یا خوانندگان و نوازندگان موسیقی‌های خاص و ... روی آنتن می رود.

برنامه‌های «وه شن هورامان» و «نیلوفرانه» هم با همین رویکرد تقدیم مخاطبان می‌شود. در ضمن میزگردی با عنوان «گفت و گو» در نظر گرفته شده است که به نقش و راهکارهای وحدت آفرینی برای تبیین قومیت ها می‌پردازد. در مجموع قالب کلی برنامه‌های روتین این شبکه متناسب با هفته وحدت تولید و پخش می‌شود.

«میلاد نور» هم یکی از ویژه برنامه‌های سیمای کرمانشاه به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) است که در قالب بخش های شاد و متنوع از جمله مولودی خوانی و گزارش مردمی‌به تصویر در می آید. مجموعه تلویزیونی «شویل پرو» نیز با دعوت از مهمانان اهل سنت و گروه‌های مولودی خوانی و بخش های متنوع به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازد. دیگری برنامه سیمای کرمانشاه «روشنا» نام دارد که معرف ویژگی‌های حضرت نبی اکرم(ص) است. در این ایام سایر برنامه‌های سیمای کرمانشاه از جمله «خاوخیزان»، «یه جوردیگر» و «نازارانه» هم به این موضوع می‌پردازند.

تصاویر

امتیاز شما