امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تماشای «سینما حقیقت» از دریچه دوربین شبکه افق

مشاهده ۲۹۳
۱۴۰۰/۰۹/۲۱- ۰۸:۴۱

ویژه برنامه «سینما حقیقت» به مناسبت برگزاری این جشنواره در شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذر هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند و توسعه ی پایدار، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.
علیرضا بختیان تهیه کننده ویژه برنامه «سینما حقیقت» درباره جزئیات جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم، مستند ایران یا همان سینما حقیقت را برگزار می‌کند.
یک بخش از این جشنواره با عنوان بخش شهید آوینی با پرداختن به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از اهمیت ویژه ای برخودار است.
وی افزود: ویژه برنامه «سینما حقیقت» به نوعی گزارش کاری است از برگزاری این دوره جشنواره، زیرا همانطور که می دانید در طول برگزاری شبکه‌های مختلف برنامه‌هایی دارند که برخی به تحلیل فیلم‌ها هم می‌پردازند. امسال به دلیل اینکه شبکه‌ها، زمان کمتری در اختیار جشنواره قرار داده اند، شبکه افق سعی کرده است تا گزارشی از جشنواره را از قاب رسانه‌ ملی به مخاطبان ارائه دهد.
تهیه کننده ویژه برنامه «سینما حقیقت» تاکید کرد: ویژه برنامه به صورت ترکیبی با اجرای محمدرضا عباسیان تولید شده و قرار است در هر قسمت بخشی را به کارگردانان و تهیه‌کنندگان مستندها اختصاص دهد و بتواند از طریق آن‌ها درباره تولیداتشان بحث کنند. البته که اولویت اول این برنامه پخش گزارش از جشنواره است اما بخش‌های مختلفی را نیز در خود جای داده است.
علاقه مندان به این ویژه برنامه می توانند هر روز ساعت 18 و تکرار آن را روز بعد 04:30 و 12 از قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

امتیاز شما