امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر کمیته نمایشگاه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه خبر داد:
دبیر کمیته نمایشگاه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه خبر داد:

حضور بیش از 80 شرکت فعال در حوزه‌های مختلف رسانه در نمایشگاه اجلاس فناوری رسانه

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۰/۱۰/۲۹- ۱۲:۳۳
تعداد بازدید:144

دبیر کمیته نمایشگاه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه از برگزاری مجازی این نمایشگاه و حضور بیش از 80 شرکت فعال در حوزه‌های مختلف رسانه در آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آرش قندچی مدیرکل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه و دبیر کمیته نمایشگاه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه، با اشاره به برگزاری مجازی اجلاس در روزهای پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری، گفت: با توجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نمایشگاه اجلاس هجدهم نیز بصورت مجازی برگزار خواهد شد که پیرو آن، شرکت های حاضر بصورت مجازی نسبت به ثبت نام و ارسال اطلاعات خود اقدام کرده اند؛ هرچند این روش امکان کاهش کیفیت و کمیت در معرفی محصولات نمایشگاه را به همراه دارد اما تمام تلاش خود را بکار برده ایم تا در بستر فضای مجازی و وب سایت اجلاس، شرکت ها بتوانند محصولات خود را به بهترین و ممکن ترین روش برای بازدید، بارگذاری کنند.

وی در تشریح روند عملکرد این کمیته گفت: روش های مختلفی برای ارائه نمایشگاه در فضای مجازی وجود داشت که با در نظر گرفتن هزینه و معرفی بهتر شرکت ها، تصمیم بر آن شد تا با استفاده از بولتن و کاتالوگ، آثار و دستاوردهای هر شرکت معرفی شوند؛ البته این روش در شرایط کرونا، در سایر نقاط جهان نیز متداول است و برای بازدیدکنندگان امکان جستجو، آشنایی با محصول، دسترسی به تماس و آدرس شرکت را نیز فراهم می‌کند.

دبیر کمیته نمایشگاه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه با بیان اینکه شرکت های حاضر در دوره قبلی اجلاس با شرایط و برگزاری مجازی آن آشنایی کامل دارند، افزود: حضور 80 شرکت در این اجلاس قطعی است و امکان افزایش آن به 100 شرکت نیز وجود دارد و نکته قابل ذکر این است با وجود ارائه نمایشگاه در بستر فضای مجازی، شاهد رشد 20 درصدی مشارکت در اجلاس هجدهم نسبت به گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: بعد از پایان اجلاس اطلاعات شرکت ها و محصولات آنها همچنان در سایت برای مراجعه و بازدید علاقمندان وجود دارد که این امکان از سال گذشته فراهم شده است.

قندچی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه اجلاس فناوری رسانه تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه یکی از ابزارهای مهم مجموعه‌های فنی در جهان برای معرفی توانمندی، نوآوری و دستاوردهای خود است و در چنین موقعیت هایی خواسته‌های مشتریان، شناسایی و نیاز سنجی شده و فرصتی برای تبادل اطلاعات و عرضه آخرین نوآوری‌های صنعت رسانه می‌شود؛ به همین منظور بخش فنی صدا و سیما نیز از این مقوله مستنثنی نیست.

مدیرکل ساختمان و تاسیسات با بیان اینکه این اجلاس زمینه شناخت استعدادها و در معرض دید واقع شدن آنها را فراهم می‌کند، ادامه داد: اگرچه امکان برگزاری حضوری نمایشگاه در شرایط کرونا وجود ندارد اما تغییرات روز افزون و نوآوری‌های فراوان در عرصه صدا و تصویر به گونه ای است که امکان به تاخیر انداختن نمایشگاه را منتفی می‌کند و این انگیزه اصلی برای برگزاری آن حتی بصورت مجازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به طراحی و دسته بندی شرکت ها، افزود: بخش اول مربوط به معرفی محصولات و بخش دیگر به ارائه جدیدترین دستاوردهای هر شرکت اختصاص یافته است؛ بنابراین با توجه به بارگذاری اطلاعات شرکت مربوطه در سایت، با معرفی شرکت و محصول آن، امکان برقراری ارتباط با مشتری نیز فراهم خواهد شد.

دبیر کمیته نمایشگاه اجلاس هجدهم از افزایش توانمندی محصولات داخلی خبر داد و گفت: برخی از محصولات تولید داخل به لحاظ کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با تمامی‌شرکت ها و برندهای مطرح جهان را دارند اما فرهنگ استفاده از محصول و برند غربی مانع بزرگی برای استفاده از تولید داخلی شده که خوشبختانه در چند سال اخیر قیمت پایین، کیفیت بالای محصول داخلی و حمایت قانونگذار از تولید داخلی این تفکر را تا حدی کم رنگ کرده و موجب ترغیب بیشتر مشتریان به استفاده از تولید داخل شده است؛ برای مثال، تعداد اندکی از کشورها توان و قابلیت تولید فرستنده را دارند که ایران نیز در این جایگاه قرار دارد.

قندچی در مورد حضور شرکت های خارجی در اجلاس نیز توضیح داد: محصولات نمایشگاه ترکیبی از فناوری‌های داخلی و خارجی است اما شرکت خارجی به طور غرفه مستقل در نمایشگاه حضور ندارد و یکی از دلایل آن افزایش توانمندی محصولات داخلی است که به تولید کننده خارجی اجازه نخواهد داد بازار را به طور کامل در اختیار بگیرد ضمن اینکه نباید فراموش کرد که صنعت رسانه همانند خودرو سازی بسیار گسترده است و امکان تجمیع تمام قطعات محصولی، از یک برند و یا شرکتی خاص وجود ندارد.

امتیاز شما