امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی نقش رسانه استانی و حقوقدانان بسیجی در حفظ و احیای حقوق عامه

مشاهده ۴۱۸
۱۴۰۰/۱۲/۰۹- ۰۹:۵۰

نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در صدا و سیمای این مرکز با موضوع «نقش تعامل رسانه ملی و حقوقدانان بسیجی در حفظ و احیای حقوق عامه» و با حضور جمعی از صاحب نظران این عرصه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه  در ایننشست با اشاره به جایگاه عدالت در جامعه گفت: تعامل رسانه و حقوقدانان بسیجی گامی مهم در حفظ مطالبه گری و احیای حقوق عامه است.
وی از حقوقدانان بسیجی به عنوان طلایه داران و سفیرانی مطالبه‌گر در جامعه یاد کرد و افزود: این جهادگران مستشارانی امین هستند که مصادیق نقض حقوق عامل را شناسایی و در تعامل با رسانه موضوع را مورد مطالبه قرار داده و به کمک دستگاه قضا می‌آیند.
مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه جهاد تبیین عدالت گستری و مبارزه با فساد را رسالت خطیر حقوقدانان برشمرد و گفت: رسانه ملی در دوره جدید ریاست با رسالت هویت محوری و عدالت گستری کار خود را آغاز کرده است، صدا و سیمای کرمانشاه نیز درخصوص عدالت گستری پویش حل مسئله را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن شناسایی مسائل و موانع استان، آن‌ها را شناسایی و اولویت بندی و پیگیری و به نتیجه برساند. از جمله اقدامات در این مورد احیای 14 واحد تولیدی  است که با پیگیری رسانه و دستگاه قضا انجام  و در اخبار سراسری هم به این مهم پرداخته شد.

شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه نیز  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر حفظ حقوق عامه و پیگیری آن گفت: تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات را در حوزه‌های مختلف پیگیری کنیم. وی با بیان اینکه بسیاری از  بزه‌های اجتماعی دارای ریشه‌های مختلف است، گفت: می‌طلبد در مقام پیگیری عوامل موثر در شکل گیری بزه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد تا مشکلات به صورت اساسی مرتفع گردد.
کرمی در پایان ضمن قدردانی از تعامل صدا و سیما با بسیج حقوقدانان از جمع حقوق دانان بسیجی و رسانه ملی خواست تا با بررسی مصداقی بزه‌های اجتماعی دستگاه قضایی را در انجام وظایف قانونی خود کمک و همراهی کنند و تعامل سازمان بسیج حقوقدانان و صدا و سیما را در آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم دانست.
 رسول بهرامی‌پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه هم گفت: مسئولان می‌بایست با خدمت جهادی و صادقانه به مردم در احیای حقوق عامه مردم گام برداشته و عدالت را در جامعه بگسترانند.
وی با قدردانی از تعامل صدا و سیمای مرکز و دفاع از حقوق عامه مردم گفت: ۱۷۸ قسمت برنامه رادیویی با عنوان مدار قانون در رادیو کرمانشاه تهیه شده است.

بهرامی‌پور تصریح کرد: جبهه حقوقدانان برای دفاع از حقوق ملت و نظام و انقلاب جهادی پای کارند تا اصل اعتماد عمومی‌به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب خدشه‌دار نشود.

امتیاز شما