امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مخاطبان شبکه استانی البرز منتظر تغییرات گسترده باشند
مخاطبان شبکه استانی البرز منتظر تغییرات گسترده باشند

شتاب در تولید برنامه‌های فاخر و مخاطب‌پسند

مشاهده ۶۷۰
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۰:۰۸
تعداد بازدید:670

سیمای استانی البرز با توجه به مأموریتی که بر عهده دارد، امسال برنامه‌ریزی گسترده‌ای به منظور پاسخ‌دهی به نیاز و خواست مخاطبانش تدارک دیده که در قاب برنامه‌های مختلف دیدنی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسعود متانی، معاون سیمای البرز در این باره گفت: به این منظور اتاق اندیشه‌ورزی مسائل اجتماعی و فرهنگی استان که در اولویت است در طراحی برنامه‌های تولیدی شبکه لحاظ شده‌ است تا آنچه که مخاطب از یک شبکه استانی توقع دارد، تأمین بشود. در واقع این شبکه ظرفیتی مناسب برای تأمین نیازمندی‌های مردم استان است که این نیازها می‌تواند حوزه‌های مختلف را شامل شود. متانی در ادامه به تغییر و تحولاتی اشاره کرد که به‌ زودی در قاب این شبکه شاهد آن خواهیم‌ بود. وی بزرگ‌ترین رویداد پیش روی شبکه البرز را رونمایی از هویت بصری جدید این شبکه دانست که به سرانجام رسیده و مجوزهای لازم را کسب کرده‌ است.

معاون سیمای البرز همچنین تصریح کرد: گرافیک شبکه متفاوت خواهد شد که همه این موارد برگرفته از فرهنگ و جغرافیای استان البرز است و در تاریخ ششم خرداد رونمایی خواهد شد و مخاطبان با تغییرات جدیدی مواجه می‌شوند. متانی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های خوبی که این خطه از کشورمان در حوزه مستند دارد، پرداخت و گفت: بر این اساس تاکنون شاهد تولید و پخش مستندهای خوب و موفقی با موضوع شهدای شاخص استان، چهره‌های نخبه علمی و فرهنگی، اماکن متبرکه و میراث فرهنگی‌ بوده‌ایم که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته‌ است که از آن جمله می‌توان به مستند «راه اکسیژن» و مستند «سرزمین مقدس» اشاره کرد که در خصوص شهرستان اشتهارد تولید شده و توفیقاتی نیز به دست آورده‌ است.

معاون سیمای استانی البرز همچنین توجه به مخاطب کودک، نوجوان و جوان را ضرورت امروز جامعه در رقابت بزرگ رسانه‌ای دانست و گفت: بر این اساس این رسانه با مجموعه‌ای عروسکی به نام «بوم‌رنگ» با رویکرد هویت‌بخشی، حدود دو سالی است که مخاطبانش را که عمدتاً نوجوانان و جوانان هستند، همراهی می‌کند. طرح بعدی صداوسیمای البرز تولید مستند شهید عجمیان است که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. معرفی بانوان موفق استان در قالب یک مجموعه پنج قسمتی یا آثار مستند دیگری که برای ماه محرم در نظر گرفته شده و قرار است که معرف هنر اصیل تعزیه در این خطه از کشورمان باشد، نشانگر بخش دیگری از تلاش همکاران سیمای استانی البرز است.

متانی همچنین گفت: در طی دو سال گذشته بر اساس پایش و نظرسنجی‌ها سعی شده‌ است، جدول پخش این شبکه بر طبق سلیقه مردم برنامه‌ریزی بشود و هر برنامه‌ای که با استقبال مخاطبان مواجه نشود از جدول پخش کنار گذاشته می‌شود. وی در ادامه به وظیفه‌ رسانه در برابر مطالبات مردم پرداخت و گفت: به همین منظور نیز برنامه‌های خوبی تولید کرده‌ایم یا در دست تولید داریم که مجموعه برنامه «نگاه مردم» با طرح موضوعات مورد نظر مردم و پیگیری تا رسیدن به نتیجه مطلوب از آن جمله است؛ برنامه دیگری هم به صورت اختصاصی در حوزه فرهنگ طراحی شده‌ است که موضوع آن کارهای فرهنگی است. علاوه بر این مجموعه «بی‌پروا» نیز بدون هیچ تعارفی به موضوعات مختلف روز جامعه خواهد پرداخت. برای علاقه‌مندان به ورزش و رویدادهای ورزشی نیز برنامه‌ دیگری در نظر گرفته شده که در هر قسمت به بازگشایی و بررسی یک پرونده ورزشی اختصاص دارد.

معاون سیمای استانی مرکز در پایان، ضمن اشاره به اهمیت رعایت عدالت رسانه‌ای نیز گفت: به این منظور برنامه‌های ‌مختلفی در حوزه روستاها و مناطق دور و نزدیک در نظر گرفته‌ایم که یکی از جدیدترین این برنامه‌ها، ویژه‌ برنامه‌ای با نام «خجیر محله» است که به ظرفیت‌ها و مفاخر روستاهای استان می‌پردازد. علاوه بر این مستند مسابقه‌ای هم با عنوان «والک» با هدف معرفی غذاهای سنتی روستاها تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما