امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی:
کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی:

عقل و خرد، نیروی کارآمد در هنگام انتخابات است

مشاهده ۱۲۹
۱۴۰۲/۱۱/۰۷- ۱۱:۲۲
تعداد بازدید:129

محمدامین نقیب‌زاده عقل و خرد را نیروی کارآمد در هنگام انتخابات عنوان و بیان کرد: با گسترش دانش بشر خیلی از مباحث تخصصی‌تر شده است و این جزئی‌نگری و دقت در علوم اجتماعی و سیاسی نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی انتخابات به‌مثابه حق اجتماعی مردم در تعیین سرنوشت خود با دکتر محمدامین نقیب‌زاده کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی به روی آنتن رفت.

محمدامین نقیب‌زاده با تأکید بر اینکه باید در انتخاب مسئولین دقت حساسیت و وسواس زیادی داشت، گفت: مردم با انتخاب دقیق خود آینده کشور را تضمین می‌کنند و در حقیقت سرنوشت کشور در انتخاب مردم است.

وی با اشاره به سابقه ۴۵ساله جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات متعدد یادآور شد: کمتر حکومتی در جهان وجود دارد که پس از به‌قدرت‌رسیدن، موجودیت خود را به رأی مردم بگذارد؛ اما در سال ۵۷ در کمتر از ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات و همه‌پرسی برگزار شد تا مردم انتخاب کنند که آیا جمهوری اسلامی را می‌خواهند یا خیر. البته که شاهد بودیم مردم با رأی حداکثری به جمهوری اسلامی آری گفتند.

این کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی عقل و خرد را نیروی کارآمد در هنگام انتخابات عنوان و بیان کرد: با گسترش دانش بشر خیلی از مباحث تخصصی‌تر شده است و این جزئی‌نگری و دقت در علوم اجتماعی و سیاسی نیز وجود دارد. در چنین شرایطی باید سازوکارها به‌گونه‌ای چیده شود تا شرایط حضور نخبگان در صحنه انتخابات فراهم شود.

وی افزود: زمانی می‌توان انتظار داشت که نخبگان اثرگذار باشند و در انتخابات شرکت مؤثر کنند که از قبل در سازوکارها و ساختارهای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور حضور فعال و مؤثر داشته باشند. اگر این مهم رعایت شود شاهد ایجاد چرخه‌ای در فرایند انتخابات خواهیم بود که نتیجه آن تقویت جمهوری اسلامی ایران است.

نقیب‌زاده در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینکه انتخابات، موجب تحول می‌شود و راه‌حلی برای مشکلات کشور است گفت: اصل رأی‌دادن به این معنا است که هر فرد، یک واحد از قدرت خود را به یک نماینده اختصاص می‌دهد و اگر فردی توانمند باشد، می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند.

این کارشناس مسائل جغرافیای سیاسی با بیان این موضوع که هر چه میزان واحدهای قدرت بیشتر باشد، پشتوانه آن نماینده هم بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: افزایش توان نمایندگان، به معنای توانایی بیشتر برای اعمال نظارت و تصویب قوانین کارساز است و بنابراین شاهد افزایش توان ملی و قدرت کشور خواهیم بود.

امتیاز شما