امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشت و‌گذاری در دنیای موسیقی با نیستان رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۶۰
۱۴۰۲/۰۵/۰۹- ۱۲:۴۰

برنامه «نیستان» دوشنبه ۹ مرداد با بخش های مختلف موسیقی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش اول برنامه به موسیقی مذهبی و آیینی اختصاص دارد که شنوندگان با اردشیر بزرگ نیا همراه می‌شوند و در بخشی با عنوان «در محضر استاد»، استاد محمد منتشری خواننده و ردیف دان به بررسی ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش ( آواز ابوعطا) می‌پردازد و درباره اصول آوازی در موسیقی دستگاهی مطالبی را بیان می‌کند.

موسیقی کلاسیک با امیر شهابی مدرس دانشگاه و نوازنده پیانو بخشی دیگر است که در آن درباره پیوند شعر و موسیقی با مصطفی خلیلی فر پژوهشگر موسیقی و مدرس آواز گفتگو می‌شود. بخش«برگ سبز» با اجرای فریدون حافظی و محمد موسوی و جهانگیر ملک پخش می‌شود. نگاهی به قابلیت پیانو در سبکهای موسیقی با ماندانا غفاری مدرس و نوازنده پیانو بخش دیگر این برنامه است. موسیقی اقوام و نواحی با صادق چراغی بخشی دیگر است که در این قسمت درباره موسیقی مذهبی مازندران و عباس خوانی، صحبت شده و با رضا دیوسالار سرپرست گروه مازرون گفتگو می‌شود.

مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی لیدا وحیدی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

امتیاز شما