امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در تولید جدید در شبکه جهانی سحر؛
در تولید جدید در شبکه جهانی سحر؛

"نیادن" همراه با مخاطبان در کانال اردو

مشاهده ۴۵۰
۱۴۰۲/۰۸/۱۷- ۱۵:۰۳
تعداد بازدید:450

"نیادن" (روز نو) برنامه ای متفاوت از کانال اردو شبکه جهانی سحر برای مخاطبان اردو زبان این شبکه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کانال اردوی شبکه جهانی سحر، با تولید برنامه ای متنوع و مفرح با عنوان " نیا دن " (روز نو) ، اطلاعات جامع و کاملی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و دانش پزشکی مورد نیاز به مخاطبان اردو زبان خود ارائه می‌کند.

توجه به اصول هنری و جلوه‌های بصری از جمله نکاتی بوده که در این برنامه به آن بصورت ویژه پرداخته و طراحی گردیده است وحضور شخصیت عروسکی و اجرای نمایشی آن با مجری برنامه در نقش مادربزرگ (به زبان محلی دادی جان یعنی مادربزرگ پدری) در سه بخش برای کمک به انتقال بهتر مفاهیم مورد نیاز از جمله بخش های متنوع این برنامه است که در هر بخش با توجه به سناریوی از قبل تعیین شده ، ابتدا طرح موضوع کرده، سپس ارائه راهکار برای حل و برون رفت از موضوع می دهد.

پرداختن به موضوعات روانشناسی، جامعه شناسی، ادبیات، خرده فرهنگ ها، اطلاعات پزشکی، ورزشی، موسیقی، فن آوری‌های نوین و فضای مجازی، آشپزی، اخلاق و خانواده از دیگر بخش های متنوع این برنامه است.در حوزه روانشناسی توجه به اصول تربیتی کودک، نقش والدین در پرورش کودک، رفتار والدین با کودک، حضور والدین و ارتباطات زوجین در روابط فی مابین و غیره از جمله موضوعات پرداختی است . در بخش موسیقی که بصورت زنده با حضور کارشناس موسیقی اجرا می‌گردد؛ موسیقی ملل، موسیقی فولکلور ایران و موسیقی شبه قاره هند (پاکستان و هند و کشمیر) به طور اختصاصی بررسی می‌شود. اجرای موسیقی سنتی به صورت زنده توسط گروه‌های مختلف ایرانی و نیز اجرای موسیقی‌های نوستالژیک و موسیقی ملل و فیلم های مطرح دنیا ، زینت بخش این برنامه ترکیبی است.

در بخش فرهنگ ملل؛ ادبیات ملل، خرده فرهنگ ها، آداب و رسوم و غیره جهت توجه بیشتر مخاطب با دست مایه‌های طنز مورد توجه است.

در بخش پزشکی؛ موضوعات عام و شایع فصلی از جمله بیماری‌های ویروسی، کرونا، آنفولانزا و ...  با حضور پزشکان حاذق بررسی می‌شود.

آخرین تحولات ورزشی جهان و شبه قاره هند با نگاه ویژه به ورزش های محلی منطقه ازجمله کریکت، هاکی، تنیس و کبدی، اختصاصا در روزهای یکشنبه بررسی می‌شود.

 بررسی فضای مجازی، فرهنگ رسانه ای دنیا، هوش مصنوعی، پلتفورم ها و اخبار فضای مجازی، آشپزی، میوه آرایی و سفره آرایی با تنوع غذایی در حوزه بین الملل از بخش های دیگر این برنامه متنوع  است.

توجه ویژه به حوزه گردشگری در دنیا و توجه خاص به مناطق گردشگری ایران از جمله طبیعت بکر استان‌ها، آثار باستانی و فرهنگی کشور، فضاهای توریستی و نیز پخش مستند از دیگر آیتم های متنوع این مجله فرهنگی است.

" نیا دن " (روز نو) تولید کانال اردوی شبکه سحر به تهیه کنندگی و کارگردانی علی شعبانی، نویسندگی رامینا پهلوان نشان، اجرای رباب منصوری ، صداپیشگی ناهید انوری و عروسک گردانی اعظم صانعی و کیاناز خان محمدی، همه روزه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16:30 الی 17:30 به وقت ایران روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می رود.

امتیاز شما