امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو گفت‌وگو از همدلی‌های «بدون انقضا» می‌گوید

مشاهده ۴۸۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۰۷:۴۳

برنامه «بدون انقضا» با هدف ترویج مهربانی و بررسی عملکرد سازمان‌های مختلف در مقابله با بیماری کرونا از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدتی است که بیماری کرونا همه را نگران و مشوش کرده است، اما باید بدانیم حفظ آرامش و خونسردی اولویت اصلی در مبارزه با این بیماری است، لذا نباید اجازه بدهیم که اخبار منفی روح و روان ما را دچار آشفتگی کند، چراکه با تقویت روحیه تاب‌آوری و واقع‎بینی در کنار رعایت بهداشت فردی و عمومی می‎توان این دوران را نیز پشت سرگذاشت. ضروری است برای گذر از فشارهای روانی ناشی از این بیماری در دوران قرنطینه نیز با اشاعه همدلی و مهربانی همه با هم کمک کرده تا به سلامت از این مرحله نیز عبور کنیم.

رادیو گفت‌وگو باتوجه به رسالت رسانه‎ای خود و از روزهای نخستین شروع بیماری کرونا تلاش کرده است با برنامه‌های متنوع در اطلاع‎رسانی و گسترش روحیه همدلی و مهربانی در کنار مخاطبان باشد، یکی از برنامه‌های پرمخاطب این شبکه برنامه «بدون انقضا» است که با هدف ترویج مهربانی و بررسی عملکرد سازمان‌های مختلف در مقابله با بیماری کرونا از این شبکه رادیویی تا اول ماه رمضان پخش می‌شود.

محمد معافی معدنی، مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت‎وگو در خصوص برنامه «بدون انقضا» توضیح داد: وقتی مهمان ناخوانده کرونا پای به شهر و خانه ما گذاشت رزمایش نوینی از همدلی و همبستگی شکل گرفت و کلیدواژه‌های جدیدی ورد زبان مردم شد. «مدافعان سلامت»، مردم، نهادهای نظارتی و انقلابی، گروه‌های جهادی همانند دوران دفاع مقدس پا به میدان نهادند و در این بین رسالت رسانه چیزی نبود جز انعکاس آنچه در بطن میدان دفاع رخ می‎دهد.

لذا شبکه رادیویی گفت‎وگو برنامه «بدون انقضا» را با شعار مهربانی راه‌اندازی کرد که هدف‌های این برنامه تقویت روحیه امید و از سوی دیگر ورود به جنگ رسانه ای نوین و مقابله با شبه‌افکنی و ایجا فضای بدبینی در جامعه و در فاز دوم و در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر راه اندازی رزمایش گسترده در کشور باهدف کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاتیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، پوشش رسانه‌ای پویش‌ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است، امید که در سایه رحمت خداوند و همدلی مردمان این سرزمین شاهد بازگشت سلامت و آرامش به این دیار باشیم.

مسعود فروتن، مجری برنامه «بدون انقضا» گفت: در شرایط کنونی که جامعه جهانی گرفتار این بحران شده است هر فردی به هر نحوی که می‌تواند به ایفای نقش پرداخته است و با همدلی مهرش را در طبق اخلاص قرار داده و به کمک یکدیگر شتافته‌اند، بنده نیز به نوبه خود و با اجرای این برنامه رادیویی به دنبال اشاعه فرهنگ همدلی و معرفی افراد همدل بوده‌ام.

همانطور که در زمان جنگ افرادی در خط مقدم جبهه حضور داشتند و بقیه افراد در پشت مرزها با انواع فعالیت‌ها به دنبال کمک رسانی به جبهه بودند، در حال حاضر نیز کادر پزشکی و درمانی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه مبارزه علیه بیماری کرونا و سایر افراد جامعه در هر سطح و مسئولیت در کنار آنها به فعالیت های مختلف پرداخته اند تا بتوانیم به سلامت این بحران را پشت سر بگذاریم. هدف ما در این برنامه این است که بگوییم ما همدل هستیم، بنده نیز با توجه به موضوع این برنامه و رسالتش علاقه‌مند به همکاری با این برنامه بودم.

فرهاد دهنوی تهیه کننده برنامه «بدون انقضا» گفت: رزمایش همدلی از اهداف کلان این برنامه است، از زمانی که مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید کردند ما نیز در رادیو گفت‌وگو این رزمایش در سرتاسر کشور را پوشش دادیم، چراکه ایجاد موج های جدید به معنای موج های مردمی یکی از رسالت های رسانه در بحران است.این برنامه نیز در راستای این امر موج همدلی در بین مردم را ایجاد کرد، باید گفت که این همدلی هیچ گاه تاریخ انقضا ندارد و حتی بعد از پایان بحران نیز این امر نباید به پایان برسد.

در این برنامه هر روز ارتباط با مراکز مختلف استان‌ها و مسئولان اعم از جامعه پزشکی و کادر درمانی، استانداری‌ها، خیرین و جهادگران سازمان بسیج استان‌ها، اساتید حوزه و دانشگاه درصدد بودیم که در طرح همدلی برای مبارزه با کرونا، عملکرد سازمان‌های مرتبط در مقابله با کرونا، اقدامات صورت گرفته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کنترل شیوع بیماری کرونا را اطلاع‌رسانی کنیم. همچنین در این برنامه با حضور اساتید روانشناسی به راه‌های کسب حال خوب در این دوران، راه‌های غلبه بر اضطراب، راهکارهای حل مشکلات خانواده در ایام بیماری کرونا در منازل پرداختیم و موضوع آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، سلامتی و تغذیه دانش‌آموزان در ایام شیوع کرونا نیز از موضوعات بحث در این برنامه بودند.

مخاطبان رادیو گفت‌وگو برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی می‌توانند با سامانه پیامکی 300001035 و شماره تماس 27861035 در ارتباط باشند.

امتیاز شما