امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

چاپ دهم کتاب «بوطیقای معماری» در سروش

مشاهده ۴۰۰
۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۱۰:۰۶

چاپ دهم دوره دو جلدی کتاب «بوطیقای معماری (آفرینش در معماری)» تألیف آنتونی سی.آنتونیادس. با ترجمه احمدرضا آی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بوطیقا را، سنتا و از آن رو که نام اثری از ارسطو درباره فن شعر بوده است، هر نوع اثری می‌ دانند که درباره نقد و ارزیابی اصول یک فن یا هنر باشد. بوطیقای معماری کتابی است که اصول هنری آفرینش را در هنر معماری تحلیل و بررسی می‌ کند. مفهوم آفرینش، در این کتاب مفهوم کلیدی است و همه مباحث ریز و درشت کتاب حول محور آفرینش هنری است. کتاب در دو جلد چاپ شده است. در جلد اوّل راهبردهای نامحسوس به سوی خلاقیت معماری (فرایند خلاقیت، استعاره، پـارادوکس و متافیزیک، راهبـرد تغییر فرم، ابهام ازلی و دست‌نیافته، شعر و ادبیات، و بیگانگی و چندفرهنگی) را می‌ توان یافت و در جلد دوم راهبردهای محسوس به سوی خلاقیت معماری (تاریخ و تاریخ‌ گرایی، تقلید و برداشت سطحی، هندسه و خلاقیت، تأکید بر مصالح، نقش طبیعت در خلاقیت معماری، خلاقیت از طریق ارتباط با دیگر هنرها و هنرمندان، و زندگینامه‌ های معماران ابزاری برای خلاقیتِ فراگیر) را. مؤلف استادانه توانسته است روح و کالبد اثر هنری را در معماری واکاوی کند و اصول و فنون آفرینش هنری را در معماری به دست دهد.

جلد اول چاپ دهم این اثر در 266 صفحه و جلد دوم چاپ دهم این اثر در 586 صفحه رحلی، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت دورۀ 110000 تومان با تلاش انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شماره 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شماره 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما