امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش دسیسه های پنهانی استعمار در حرکت «مهره‌ های وارونه»

مشاهده ۱۷۰
۱۴۰۰/۰۶/۱۶- ۱۲:۳۸

«مهره‌ های وارونه» عنوان مستند بلندی با مضمون مذهبی _ سیاسی است که در دفتر نمایندگی صداوسیما در انگلیس تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مهره‌ های وارونه» عنوان جدیدترین مستند بلند، محصول دفتر صداوسیما در انگلیس است. این مستند به ابعاد مختلف پشت پرده فیلم سینمایی «روز عذاب» می‌پردازد که به «بانوی بهشت» تغییر نام داده است.

مستند «مهره‌ های وارونه» برخی انگیزه‌ های حمایت آشکار و پنهان سیاسی و مالی نهادهای غربی از فعالیت فرقه موسوم به شیعه انگلیسی و نیز ساخت این فیلم جنجالی را بررسی می‌کند.

دیدگاه برخی علمای اهل تشیع و تسنن و همچنین سیاستمداران و فعالان رسانه‌ای درباره فعالیت این فرقه و نیز ساخت فیلم سینمایی «روز عذاب» از دیگر محورهای مستند «مهره‌ های وارونه» است. فرقه‌ای که حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اشغال چند ساعته بخشی از سفارت را که با وجود حضور پلیس انگلیس انجام شد، از جمله افتخارات خود می‌ داند.

همچنین در این مستند 57 دقیقه‌ای، شمه‌ای از رفتار و استاندارد دوگانه دولت‌های غربی در نحوه رویارویی با جریان‌های موافق و مخالف آنها بیان شده است.

گفتنی است مستند «مهره‌ های وارونه» به خوبی آشکار می‌ کند که دسیسه قدیمی استعمار در ایجاد تفرقه بین ادیان و مذاهب برای کنترل و ضربه زدن به آنها به‌ دست خودشان، همچنان با بهره‌گیری از مهره‌های استعماری و استفاده از غفلت برخی ناآگاهان در دستور کار است.

امتیاز شما