امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
علیرضا مقصودی» مدیر شبکه رادیویی جوان:
علیرضا مقصودی» مدیر شبکه رادیویی جوان:

رادیو جایگاه ثابتی در میان مردم دارد

مشاهده ۷۴۷
۱۴۰۲/۰۲/۰۶- ۱۴:۵۰
تعداد بازدید:747

رادیو جوان از ابتدای تحول و مدیریت جدید رسانه ملی، با عملیاتی کردن شاخص‌های تحولی توانسته برنامه‌ها را به سمت امیدبخشی، عدالت‌خواهی، توجه به عموم مردم از روستا تا شهر و یا حتی فراتر از آن یعنی نگاه امتی به موضوعات مختلف، حرکت دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان روز رادیو را به همه مخاطبان رادیو به‌ویژه مخاطبان رادیو جوان تبریک گفت و افزود: رادیو رسانه ای است گرم و صمیمی‌که بر مبنای فطرت انسان و یکی از مولفه‌های اصلی حسی او یعنی گفت‌وشنود بنا شده‌است. امروزه هم در حوزه برودکست و هم در حوزه برودبند با انواع مختلفی از رسانه‌های صدا پایه رو‌به‌رو هستیم. رادیو این مسیر را در زندگی بشری بازکرده‌است که حرف‌ها گفته و شنیده و نقد شود و بر اساس آن ذهن مخاطب شکل بگیرد.

مدیر شبکه رادیویی جوان ادامه داد: این رسانه از ابتدا با رادیوهای قدیمی در میان مردم حضور داشته و تا امروزه که به صورت رادیوهای دیجیتالی یا در حوزه مجازی به صورت رادیو صدا پایه و شبکه‌های اجتماعی صوتی در اختیار مردم است، جایگاه ثابتی در میان مردم دارد. این امر نشان می‌دهد که مردم به این رسانه گرم اعتماد دارند و در بین آن‌ها محبوب است.

 رادیو جوان یک رسانه مخاطب‌محور با محوریت جوانان است

علیرضا مقصودی با بیان اینکه صدای جمهوری اسلامی ایران در طول این سال‌ها به تکامل خوبی رسیده، گفت: رادیو در ایران توانست کارش را از یک موج آغاز کند و امروز به بیش از 13 شبکه با موضوعات مختلف رسیده‌است. رادیو جوان یک رسانه مخاطب‌محور با محوریت جوانان است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رادیو این است که توانسته در تعامل با مخاطبان خود شکل، نوع بیان و محتوای خود را تغییر دهد. رادیو جوان نیز توانسته در تمام دوران‌ها با ارتباطش با نسل‌های مختلف خودش را به‌روزرسانی کند.

مدیر رادیو جوان با اشاره به پیشتازی تغییر و تحول در رادیو ادامه داد: در دوران تحول، رادیو توانسته موضوعات محتوایی دوازده‌گانه را به‌خوبی هدایت و راهبری کند تا به مخاطب برسد. امروز رسانه ملی می‌تواند بگوید بخش عمده‌ای از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را  که در سند تحول ابلاغ شده‌است، انجام می‌دهد.

علیرضا مقصودی در پایان عنوان کرد: رادیو جوان با بهره‌مندی از خبرگان و نخبگان و با توجه به نگاه مخاطبان توانسته این سال‌ها رشد درخور توجهی یابد و مخاطب خود را نیز حفظ کند. این شبکه با برنامه‌های متنوعی که برای سلایق مختلف جامعه می‌سازد توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند و ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و با تاکید بر مبانی دینی و معرفتی، مخاطب خود را با سلایق مختلف نگه‌دارد و با کمک برنامه‌سازان توانمند رادیو جوان این مهم را ارتقا دهد.

 حمایت رادیو جوان از ایده‌های خلاقانه و برنامه‌های نوآورانه 

مهدی شاه‌‌رضایی، قائم مقام و مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیوجوان در باره روز رادیو و برنامه شاخص این شبکه گفت: رادیو همواره در سبد رسانه‌ای مخاطب، جایی محفوظ و محبوب داشته‌است، چه آن هنگام که جایگاه رادیو در طاقچه بود و جماعتی در اطرافش سراپا گوش بودند و چه امروز که رادیو به کمک هندزفری در گوش مردم است . رادیوی دیروز به دلیل محدود بودن منابع اطلاع رسانی، آموزشی و تفریحی سخنگوی سخنوری بود که می توانست ساعت‌ها بگوید و شنیده شود، اما امروز ظهور و گسترش برنامه‌های تعاملی و استفاده از ابزارهای مختلف برای مشارکت و شنیده شدن مردم لازمه برنامه‌سازی در رادیو است.

قائم مقام و مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو جوان با بیان اینکه رادیو جوان همگام با پیشرفت رسانه در جهان، پیشتاز فرم و ادبیات در رادیو کشورمان بوده‌است، افزود: رادیو جوان همواره از فکر‌های خلاقانه و برنامه‌های نوآورانه حمایت کرده‌است. یکی از برنامه‌های شاخص این شبکه که توانسته بر پایه اطلاعات روز و تعامل با مخاطبان طراحی شود و روی آنتن برود، «رادیوم» است. «رادیوم» برنامه‌ای علمی است که با اجرایی متفاوت و خلاقانه سراغ مباحث علمی می‌رود. این برنامه بخش‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها بخش پرونده ویژه است که هر روز به یکی از اتفاقات کاربردی حوزه علم و فناوری می‌پردازد و همچنین بخش ماشین جواب که هر روز به یک پرسش علمی‌پاسخ می‌دهد که ممکن است سوال بسیاری از مخاطبان این حوزه باشد.

 رادیوم را رادیو خود بدانید

احسان مهرجو، سردبیر برنامه«رادیوم» نیز ضمن تبریک روز رادیو گفت: برنامه‌های رادیویی به دلیل خیال‌پردازی که در ذهن ایجاد می‌کنند به اندازه تعداد مخاطبانش شکل‌های متفاوتی برای شنونده رقم می‌زند. جا دارد این روز را به همه پیش‌کسوتان و برنامه‌سازان رادیو که این رسانه را به این جایگاه رسانده‌اند، تبریک بگویم.

مهرجو با اشاره به انتخاب نام برنامه«رادیوم» نیز عنوان کرد: انتخاب نام «رادیوم» چند دلیل داشته‌است رادیوم یک عنصر از عناصر جدول تناوبی است با عدد اتمی 88 که هم نمادی از علم و هم نمادی از موج رادیو جوان است. همین‌طور کلمه رادیوم، در صبحت محاوره به معنی«رادیوی من» است. ما قصد داشتیم کسی که این برنامه را گوش می دهد رادیوم را رادیو خودش بداند.

مهرجو ادامه داد: هدف ما در این برنامه این است که از زوایای دیگری به علم نگاه کنیم و مباحثی را که به صورت کلی بیان می‌شود را جزئی‌تر بررسی کنیم. اخبار به‌روز و موضوعات علمی تازه‌ای که در ایران و جهان مطرح می‌شود توسط این گروه رصد و یکی از این موضوعات برای پرونده ویژه رادیوم انتخاب می‌شود.

 تاثیر بینش علمی‌بر بالا بردن کیفیت زندگی 

سیاوش صفاریان‌پور، مجری برنامه رادیو بیش‌تر درباره«رادیوم» توضیح داد: ما سعی می‌کنیم در«رادیوم» راجع به زندگی صحبت کنیم و بدانیم که بینش علمی چه کمکی به بالا بردن کیفیت زندگی ما می‌کند. ما در این برنامه با عینک علم در باره همه موضوعات از محیط‌زیست گرفته تا سیاست‌گذاری در کشور صحبت خواهیم‌کرد.

صفاریان پور در ادامه گفت: پخش این برنامه در ساعت 9:00 است. در طراحی این برنامه سعی شده تا از قالب سخت و سفت علم خارج شویم. ما در طراحی این برنامه به فضایی پر ضرباهنگ، همراه با شوخی، خنده و صمیمیت رسیدیم که ضمن حفظ علمی فضا، گفت‌وگوی جذابی را نیز بین کارشناسان و گویندگان برنامه صورت دهد.

 

امتیاز شما