امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به منظور پدافند غیرعامل و پیشگیری از هر گونه قطعی سیگنال انجام شد:
به منظور پدافند غیرعامل و پیشگیری از هر گونه قطعی سیگنال انجام شد:

دو اقدام مهم برقی در سایت جماران و ایستگاه‌های فرستنده اسدآباد و تویسرکان

مشاهده ۱۲۷
۱۴۰۰/۱۰/۲۸- ۱۴:۴۸
تعداد بازدید:127

به منظور پدافند غیرعامل و پیشگیری از هر گونه قطعی سیگنال، دو اقدام مهم برقی در سایت جماران و ایستگاه‌های فرستنده اسدآباد و تویسرکان به سرانجام رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به منظور پدافند غیرعامل و پیشگیری از هرگونه قطعی احتمالی همچنین بالا بردن قابلیت اطمینان زیرساخت های تاسیسات الکتریکی فرستنده جماران، با تلاش اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه، پست برق جدید برای فرستنده پرقدرت تلویزیونی و اف ام سایت جماران احداث شد.

بنا بر این گزارش، با هدف بالا بردن قابلیت اطمینان برق رسانی فرستنده پرقدرت تلویزیونی و اف ام سایت جماران و اطمینان بخشی زیرساخت های تاسیسات الکتریکی آن مجموعه، نصب و اضافه کردن یک دستگاه ترانسفورماتور توزیع به ظرفیت فعلی ایستگاه، از سال های قبل در دستور کار اداره کل ساختمان و تاسیسات بوده است ولی به دلیل محدودیت های فضای پست موجود، این مهم محقق نشده بود که با تلاش و همت جهادی همکاران امور مراکز مستقل عملیات اجرایی احداث پست برق مستقل با امکان نصب دو دستگاه ترانسفورماتور به همراه تمامی متعلقات وابسته صورت گرفت.

احداث پست مذکور 145 مترمربعی با نظارت عالی همکاران امور طراحی و نظارت مطابق با استانداردهای روز طراحی شده که با حداقل 1850 نفر روز عملیات اجرایی و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با توکل به خداوند متعال پس از مراحل تست و بارگیری در چرخه خدمت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، همچنین به همت اداره کل ساختمان و تاسیسات، برای جلوگیری  از آسیب رسانی خط برق به تجهیزات فرستنده‌ها، ارت و برقگیر ترانس برق ایستگاه‌های فرستنده شهرستان اسدآباد و شهرستان تویسرکان با اضافه کردن چاه ارت، افزایش عمق چاه ارت های موجود، ریختن بنتونیت بر روی سیم های ارت روی زمین و...، اصلاح، بهسازی و تقویت شد.

وظیفه اصلی سیستم ارتینگ متشکل از چاه ارت و سیم متصل به چاه، انتقال هر جریان الکتریکی اضافه ورودی هر سیستم است. اگر بدنه تمام دستگاه‌های برقی یا به طور کلی هر نوع مصرف کننده برق توسط یک رشته سیم به سیم اتصال به زمین متصل باشد، یک سیستم ارتینگ ایجاد شده است. هدف از ایجاد این سیستم این است که اگر هر یک از سیم های فاز و یا سیم نول به هر طریقی در مدار الکتریکی مورد نظر دچار نشتی جریان شود؛ این نشتی جریان توسط سیم ارت به زمین منتقل شده و از برق گرفتگی و یا در مواردی اتصالی سیستم جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که در مواردی به اشتباه بدنه مصرف کننده‌های خانگی را به لوله‌های آهنی آب و یا گاز و یا حتی به اسکلت ساختمان اتصال می دهند که این کار بسیار خطرناکی است و می تواند منجر به برق گرفتگی‌های کشنده ‌شود.

امتیاز شما